یزد - ایرنا- رییس کل دادگستری یزد بر عزم جدی دستگاه قضا برای حل مشکل ۲۸۶ ساله ۲ دانگ وقفی اراضی شهرستان مروست خبر داد.

به گزارش چهارشنبه روابط عمومی دادگستری یزد؛ غلامعلی دهشیری در نشستی که به همین منظور با حضور مدیران مرتبط و اعضای شورا و مقامات محلی به میزبانی دستگاه قضا برگزار شد با اشاره به پیگیری های صورت گرفته جهت حل این مشکل در طول سال های گذشته گفت: اگرچه بارها تفاهم های مختلفی بین آستان قدس رضوی و مسئولان محلی شهرستان صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون هیچکدام اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: مشکل وقف بودن دو دانگ اراضی مروست یکی از چالش های جدی در این شهرستان است که با حل آن قطعا شاهد رشد و رونق و سرمایه گذاری در این شهرستان خواهیم بود.

دهشیری بر لزوم همراهی مسئولان دستگاه های ذیربط در این حوزه تاکید کرد و افزود: آستان قدس رضوی با رعایت موازین شرعی حدود وقف و نگاه باز و وسیع با همت دستگاه قضا و سایر نهادهای اجرایی و نظارتی به دنبال حل موضوع چند صد ساله به نفع مردم ، جامعه و وقف با رعایت موازین شرعی و مصلحت وقف می باشد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به عزم جدی مسئولان ارشد استان و آمادگی طرفین جهت حل این مشکل افزود: باید فرصت ایجاد شده را مغتنم شمرد و با استفاده از فناوری نوین و با سرعت و دقت تا حل کامل این چالش موضوع را پیگیری کرد.