کرج - ایرنا - معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه ۹۰ درصد حمل بار و مسافر کشور از طریق ناوگان زمینی انجام می شود، اعلام کرد: میزان جابجایی کالا از طریق این ناوگان سالانه بیش از ۵۲۰ میلیون تن است.

به گزارش ایرنا، محمد تیموری روز چهارشنبه در آیین آزادسازی ۴۲ زندانی جرائم غیر عمد که با همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز انجام شد ، افزود: اکنون ۶۲۰ هزار نفر راننده حرفه ای ، ۴۱۲ هزار وسیله نقلیه باربری و ۶۸ هزار وسیله نقلیه مسافری عمومی درکشور وجود دارد که نقش اساسی در تامین نیازهای اقتصادی و خدمات رسانی به مردم دارند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از ۱۲۸ میلیون مسافر از طریق ناوگان عمومی حمل و نقل مسافری کشور جابجا می شوند.

معاون سازمان راهداری با اشاره اهمیت ترافیکی استان البرز درکشور گفت: راه های این استان از پرترافیک ترین جاده های کشور هستند و برهمین اساس میزان سرعت متوسط و توقف خودروها در البرز بالا است.

تیموری بیان کرد: البرز در مسیر استان های شمال و شمال غرب کشور قرار دارد و بخش زیادی از ترافیک جاده ای کشور را بردوش می کشد و برهمین اساس ایمن سازی راه ها و روان سازی ترافیک آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت : باتوجه به اهمیت راه های البرز در تقسیم بندی اعتبارات ملی ، سهم ویژه ای برای راه های البرز پیش بینی شده است .

البرز تلاقی ۱۴ استان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در این آیین با اشاره به فشردگی ترافیکی این استان اعلام کرد: البرز در مسیر و تلاقی ۱۴ استان کشور قرار دارد.

مرتضی ولی پوری با اشاره به اسکان اقوام مختلف ایرانی در البرز گفت: برهمین اساس امروز البرز به عنوان « ایران کوچک» شناخته شده است.

وی تاکید کرد : موقعیت جغرافیایی البرز ایجاب می کند تا به توسعه راه های آن توجه ویژه شود.

ولی پوری ، تمرکز صنایع بزرگ و متوسط در استان البرز به ویژه شهرستان اشتهارد و جابجایی کالا در این استان گفت : وجود این صنایع بیانگر اهمیت توجه به بخش حمل بار و ترافیک در البرز است.

وی تاکید کرد: امسال البرز در بخش راهداری و حمل و نقل کالا و مسافر در کشور پیشتاز بوده است .

معاون استاندار البرز گفت: بخش حمل و نقل نیروی محرکه توسعه کشور است و به عنوان زیر ساخت نقش مهمی در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد.