خرم‌آباد - ایرنا -  توقیف کامیون کشنده حامل ۳۱ هزار لیتر سوخت قاچاق، زمین گیر شدن ۳۲ سارق و کشف ۵۰ تن سویای قاچاق در دورود سرخط اخبار انتظامی لرستان در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه جاری است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس لرستان فرمانده انتظامی لرستان گفت: یک دستگاه کامیون کشنده حامل ۳۱ هزار و ۸۵۰ لیتر سوخت قاچاق در شهرستان" دلفان" کشف و ضبط شد.

سردار یحیی الهی اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه خاوه جنوبی "دلفان" حین کنترل خودروهای عبوری در محور دلفان - همدان به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند که در بازرسی از آن، ۳۱ هزار و ۸۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق خارج از شبکه توزیع کشف شد.

وی با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با قاچاق کالا و سرمایه های ملی بیان کرد: مبارزه با قاچاق از ماموریت های مهم و مستمر پلیس در راستای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان، مراتب را هر چه سریعتر از طریق سامانه ۱۱۰ به کارکنان انتظامی اطلاع دهند.

زمین گیر شدن ۳۲ سارق در لرستان

سردار الهی همچنین اظهار داشت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان، ماموران پلیس آگاهی طی ۲۴ ساعت گذشته طرح مبارزه با سارقان را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی ۳۲ سارق در زمینه سرقت های منزل، احشام، مغازه، خودرو و مالخری را شناسایی و دستگیر کردند که از مخفیگاه آنان سه دستگاه خودرو دارای دستور توقیف، ۲ قبضه سلاح شکاری و ۱۰ راس احشام مسروقه کشف شد.

کشف ۵۰ تن سویای قاچاق در دورود

فرمانده انتظامی لرستان همچنین از کشف سویای قاچاق در شهرستان"دورود" خبر داد و افزود: ماموران کلانتری ۱۲ "دورود" حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه کامیون مشکوک شدند و آنها را متوقف کردند.

سردار الهی افزود: در بازرسی از این خودروها ۵۰ تن سویای قاچاق فاقد مجوز به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر شده است بیان کرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله پلیس را در جریان قرار دهند.