علیاصغر شفیعیان درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت امور رسانهای و تبلیغات به خبرنگار ایرنا گفت: عنوان پیشین معاونت، از لحاظ روانی تاثیری که روی مخاطب میگذاشت این بود که این معاونت صرفا برای مطبوعات است و امور رسانههای دیگر را برعهده ندارد، اما با این تغییر عنوان در حال حاضر قانون تغییر داده شده است و همین امر نیز میتواند کمک کند تا ذهنیتی که وجود داشت اصلاح شود.
وی اظهار داشت: حالا دست مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازتر است، تا بدون تبعیض با رسانههای مختلف مواجه شوند و سایر قوانین و قواعدی که تاکنون بیشتر مدنظر قانون مطبوعات بوده است را به تمام رسانهها چه برخط چه غیر برخط تسری دهند. بنابراین این اتفاق بسیار مثبتی است، ضمن این که توپ حالا در زمین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا بتواند از این ظرفیت استفاده کند و آنچه در اذهان بوده را اصلاح کرده و برای همه رسانهها به شکل یکسان اقدام کند.
شفیعیان درباره تبیین سیاستهای معاونت امور رسانهای و تبلیغات نیز بیان کرد: این عنوان خود به خود این ظرفیت را در ذهن تمام مجریان و قانونگذاران ایجاد میکند که اگر تا به حال از قانون صرفا به نفع نشریات مکتوب استفاده شده است، حالا همه تصمیمگیران و مجریان از این پس خود را موظف بدانند تا این رفتار را اصلاح کنند. این حتما به نفع رسانهها خواهد بود، زیرا رسانههای برخط نیز در کنار معاونت رسانه قرار گرفته و کمک خواهند کرد تا این اصلاحات صورت گیرد.