تهران-ایرنا- «میرجانا اسپولیاریک» رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تحولات کنونی در نوار غزه را شکستی اخلاقی برای جامعه بین‌الملل ارزیابی کرد.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسپولیاریک پس از بازدید از نوار غزه و مناطق اشغالی، در ژنو به خبرنگاران گفت: از یک شکست اخلاقی سخن می‌گوییم؛ زیرا هر روزی که این شکست ادامه پیدا کند، روز دیگری است که جامعه بین‌الملل در آن ثابت می‌کند قدرتی برای پایان دادن به این میزان رنج روزافزون را ندارد.

اسپولیاریک تاکید کرد: چنین شرایطی بر نسل‌های بعدی تاثیرگذار خواهد بود که البته منحصر به نوار غزه نیست.

وی افزود: هیچ رخدادی بدون توافق طرفین اتفاق نخواهد افتاد، لذا ما آنها را به ادامه مذاکرات و تسهیل روند مورد نیاز برای عملیات آزادی اسرا توصیه می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان این منطقه را بمباران می کند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۲۰ هزار نفر رسیده است که از این تعداد ۸ هزار نفر کودک و ۶ هزار و ۲۰۰ تن دیگر نیز زن هستند.

براساس همین گزارش، تاکنون ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیز در این جنگ خونین زخمی شدند.