مشهد-ایرنا- رییس اداره سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سینما «ایران کاشمر» که در نیمه نخست امسال توسط موسسه «سینما شهر» و شهرداری این شهر دوباره راه‌اندازی شد، اکنون به فروش میلیاردی دست یافته است.

سوسن محمدزاده روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: سینما ایران کاشمر تحت مالکیت شهرداری است که پس از شیوع کرونا تعطیل شد، اما با همت شهرداری کاشمر و موسسه سینما شهر امسال فعالیت خود را از سر گرفت و بنابر آنچه موسسه "سینما شهر" زیر نظر سازمان سینمایی اعلام کرده است، بعد از سه ماه از بازگشایی توانست به آمار فروش ۱۰ میلیارد ریالی دست پیدا کند.

وی بیان کرد: ضریب اشغال این سینما با ظرفیت ۱۷۰ نفر توسط تماشاگران ۴۰ درصد است که نسبت به متوسط ضریب اشغال سینماهای کشور درصد بسیار بالایی است.

رییس اداره سینمایی و سمعی - بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به وجود ۱۴ باب سینما با ۷۷ سالن و ۹ هزار و ۲۷۱ صندلی در این استان گفت: بنا بر گزارش سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) سینماهای استان در سال جاری تا امروز بیش از هزار و ۴۰ میلیارد ریال فروش بلیت داشته اند.

شایان ذکر است: سینما ایران کاشمر تنها سینمای این شهرستان است که پس از آتش‌سوزی به همت موسسه سینما شهر دوباره احیا و تجهیز شد، در دوران کرونا تعطیل بود و امسال دوباره بازگشایی شد. این سینما با وجود برخورداری از یک سالن، چهار فیلم سینمایی را در زمان‌های مختلف اکران می‌کند و به سامانه‌های بلیت فروشی برخط کشور متصل است.

موسسه سینما شهر در راستای هدف‌گذاری سازمان سینمایی برای ارتقای ظرفیت‌های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت سینمایی در شهرهای فاقد سینما اقدام به تجهیز سالن های سینمایی کرده‌ است.

بیشتر بخوانید:

هفت سینمای تعطیل شده خراسان رضوی در اولویت بازگشایی هستند

آتش به جان سینما ایران کاشمر افتاد