شهرکرد- ایرنا- مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ درصد تعهد این بانک در سال‌جاری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا شجاعی روز پنجشنبه به‌مناسبت یکم دی‌ماه بیست‌وهشتمین سالروز تشکیل پست بانک ایران در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۵۰ فقره تسهیلات تکلیفی به‌مبلغ ۹۶۰ میلیارد ریال از سوی این بانک به متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شد.

وی افزود: در این مدت ۶۳۰ فقره تسهیلات روستائیان به‌مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال امهال و ۲ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به‌مبلغ سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال از محل جذب منابع جدید پست‌بانک چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

شجاعی تصریح کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات از ابتدای سال‌جاری تاکنون زمینه حمایت از یک‌هزار و ۶۰ فرصت شغلی از سوی پست‌بانک استان فراهم شد.

وی یادآور شد: پست‌بانک چهارمحال و بختیاری تسهیلات تکلیفی را تا سقف سه میلیارد ریال با بازپرداخت ۶۰ ماهه و سود چهار درصد پرداخت می‌کند.

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۰ درصد تعهد تسهیلات تکلیفی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، ۸۱ درصد تعهد تسهیلات طرح جوانی جمعیت (ازدواج و فرزندآوری) و ۱۰۰ درصد تعهد تسهیلات اشتغال‌زایی در استان از سوی این بانک پرداخت شده است.

وی گفت: در این راستا پست‌بانک استان رتبه نخست در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی از لحاظ درصد پرداخت را کسب کرده است.

شجاعی تاکید کرد: ۷۰ تسهیلات پرداختی پست‌بانک این استان در بخش کشاورزی، ۲۵ درصد در حوزه خدمات و پنج درصد در قسمت صنعت بوده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۶ باجه جدید پست‌بانک در روستاهای چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزود: از این تعداد ۲ باجه روز گذشته در روستای خراجی شهرستان کیار و روستای چُلدان شهرستان اردل افتتاح شد.

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری به شناسایی ۲۰ روستای دارای ظرفیت راه‌اندازی باجه در استان اشاره و تصریح کرد: تلاش می‌شود تا سال آینده حداقل پنج باجه دیگر در روستاهای استان راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار باجه پست‌بانک در کشور یادآور شد: از این تعداد پنج شعبه در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل و فارسان و ۱۱۰ باجه روستایی در چهارمحال و بختیاری مستقر است.

شجاعی اظهار داشت: در هر کدام از باجه‌های روستایی پست‌بانک چهارمحال و بختیاری ۲ نفر اشتغال دارند که افزون‌بر نیمی از آنان بانوان هستند.

وی ۸۰ درصد منابع و تجهیزات پست‌بانک را متعلق به مردم دانست و گفت: ۸۰ درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات پست‌بانک برخوردار است.

مدیر امور شعب پست‌بانک چهارمحال و بختیاری به صدور مجوز بانک مرکزی برای ۹۴ درصد باجه‌های پست‌بانک استان اشاره و تاکید کرد: ۹۰ درصد باجه‌های روستایی این استان بیش از سه سال سابقه فعالیت ثابت دارند.

وی با اشاره به استقرار ۶۸ دستگاه خودپرداز در ۱۱۰ باجه پست‌بانک روستاها افزود: میانگین سرانه منابع باجه‌های پست‌بانک استان به ۷۱ میلیارد ریال رسیده است.

شجاعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر چگونگی خدمات‌رسانی بانکی به ساکنان محله منظریه شهرکرد اظهار داشت: پست‌بانک یک باجه در این محله مستقر کرده است و تمامی خدمات بانکی مورد نیاز متقاضیان این محله را ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۵ درصد آن ساکن روستاها هستند.