گرگان- ایرنا- معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار طرح بهداشتی را در کشور اجرا کرد که امیدواریم نتیجه آن، کاهش مشکلات دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی باشد.

دکتر عباس شیراوژن روز پنج شنبه در مراسم افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت روستایی دارکلاته شهرستان رامیان اظهار کرد: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار و ۱۷۳ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و به ۱۸ هزار نفر از مردم منطقه خدمت ارائه می کند.

وی با بیان اینکه تلاش دولت مردمی تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و اولویت دار است، افزود: با وجود همه محدودیت های مالی دولت تلاش می کند خدمت رسانی به مردم به تاخیر نیافتد و این پروژه ها به اتمام برسد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۲ هزار پروژه در حوزه بهداشتی در سراسر کشور ساخته شده و برای خدمت به مردم افتتاح و به بهربرداری رسیده است.

شیرواژن تاکید کرد: براساس سیاست کلی سلامت رعایت بهداشت و پیشگیری مهمتر است و امیدوارم با اجرای پویش ملی سلامت و با گسترش مراکز جامع سلامت، خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت شناسایی افراد در معرض بیماری سرعت بگیرد.

وی سلامت جامعه را بخش عمده ای از مبانی و پایه های پیشرفت آینده کشور دانست و گفت: زحمات زیادی در این بخش در حال انجام است و امیدواریم منجر به پیشرفت مردم ایران شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.