تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای از حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرهای اشغالی عسقلان و اشدود در جنوب فلسطین اشغالی و شهر تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، شبکه الجزیره در این باره اعلام کرد که مقاومت فلسطین حمله راکتی شدید را انجام داد و عسقلان تا شمالی‌ترین نقطه تل‌آویو را هدف قرار داد.

برپایه این گزارش، آژیرهای خطر در اشدود، عسقلان و تل آویو به صدا درآمده و صدای چند انفجار شدید در این مناطق شنیده شده است.

منابع مطلع از اصابت چند موشک به خانه‌ها در تل‌آویو خبر دادند.

«الیاس کرام» خبرنگار الجزیره در فلسطین در این باره اعلام کرد: این حمله راکتی بسیار شدید بود و از زمان اغاز جنگ چنین حمله‌ای انجام نشده بود.

در همین راستا منابع رسانه‌ای صهیونیستی اعلام کردند که بیش از ۳۵ راکت به سمت مناطق مذکور پرتاب شده است.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله را در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در نوار غزه انجام داده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و همچنان این منطقه را بمباران می کند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۲۰ هزار نفر رسیده است که از این تعداد هشت هزار نفر کودک و ۶ هزار و ۲۰۰ تن دیگر نیز زن هستند.

براساس همین گزارش، تاکنون ۵۲ هزار و ۶۰۰ نفر نیز در این جنگ خونین زخمی شدند.