مراغه- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: همزمان با آخرین روز از آذرماه و به همت حوزه‌های ۱۷گانه‌ بسیج این شهرستان، طرح یلدای مهدوی اجرا، و چهار هزار بسته خوراکی شب یلدا توزیع شد.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح یلدای مهدوی بر اساس سنت دیرینه صله رحم در طولانی‌ترین شب سال در دستور کار بسیج و سپاه شهرستان قرار گرفت تا این جشن همگانی باشد و نیازمندان نیز لحظه‌های توام با شادمانی را سپری کنند.

وی با بیان ینکه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تامین این بسته‌ها هزینه شد، اضافه کرد: بسیجیان و سپاهیان این شهرستان در کنار خیران عزیز، با اجرای این طرح با نیازمندان همسفره شده و در شادمانی آنان سهیم می‌شوند.

وی این را هم بیان کرد که شب یلدای سال قبل با ایام فاطمیه مصادف، و همزمان با این آیین سنتی، سه‌هزار و ۲۰۰ بسته بین نیازمندان این شهرستان توزیع شد.

فرمانده سپاه مراغه افزود: در طول سال هم بسته‌های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و از اول سال جاری تاکنون حدود ۵۰ هزار بسته معیشتی در مراغه توزیع شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم برزگر، نماینده ولی فقیه در سپاه مراغه نیز در حاشیه آیین توزیع این بسته‌‍‌ها به خبرنگار ایرنا بیان کرد: اقدام خیران در تامین هزینه‌های خرید این بسته‌ها قابل قدردانی است و این خیران در حقیقت به سیره نبوی عمل می‌کنتد.

صله رحم با خانواده شهدا

یلدا که مهدوی باشد، نشستن پای سفره خانواده‌های شهدا هم به لحظه‌های ناب صله رحم با پدران و مادرانی تبدیل می‌شود که عزیزان خود را فدای دین و امنیت کشورمان کرده‌اند و همه ما در قبال آنان مدیون هستیم.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه همراه با جمع دیگری از سپاهیان و بسیجیان این شهرستان پس از بازدید از طرح یلدای مهدوی، به دیدار خانواده شهیدان «اکبری» در روستای «کرده‌ده» رفتند و پای سفره یلدای مادری نشستند که با گذشت زمان کمر خم کرده اما از بابت شهادت دو فرزندش، خم به ابرو نیاورده است.

به گزارش ایرنا صله رحم از سفارش‌های موکد دین اسلام است؛ «صله» در لغت به معنای احسان و دوستی بوده و مراد از «رَحِم» خویشاوندان است؛ در اهمیت صله رحم همین بس که پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم)، همه انسان‌ها را به صله رحم سفارش کرده است.