« محمدرضا قربانی» شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خبر شایعه بوده که در برخی از شبکه های اجتماعی منتشر شده و هیچ گونه صحت ندارد.
وی اظهار کرد: پس از بهره برداری ایستگاه خاوران در ۱۸ خرداد ماه سال جاری، قطارهای مسیر خاوران (تبریز) به تهران همچنان بصورت پیوسته برقرار است و ادامه خواهد داشت.
قربانی ادامه داد: هموطنان می توانند با مراجعه به سایت های معتبر و آژانس های مسافرتی نسبت به تهیه بلیط قطار در مسیر ریلی خاوران ( تبریز ) – تهران و بالعکس اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری «شمس» امروز مطلبی با عنوان بلیط قطار خاوران - تهران ناموجود شد و توقف ایستگاه خاوران به مقصد تهران ؟! منتشر کرده است.
ایستگاه خاوران تبریز خرداد ماه امسال با حضور آیت الله رئیسی رییس جمهور در جریان سفر دوم استانی افتتاح شد.
فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد - تبریز ( میانه - بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر از میانه سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری است.
پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده است، این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.
این پروژه با هدف کاهش مسافت ریلی تبریز - تهران به طول ۱۱۴ کیلومتر، کاهش زمان سفر تبریز - تهران به مدت ۴.۵ ساعت برای قطارهای مسافری و پنج ساعت برای قطارهای باری، افزایش سرعت سیر به ۱۲۰ کیلومتر برای قطارهای باری و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری، عبور مسیر از مناطق کم عارضه تر از مسیر موجود میانه – مراغه - تبریز که عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و قابلیت برقی شدن خط آهن تهران – تبریز و کاهش آلایندگی محیط زیست اجرا شده است.
سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت و تکمیل خط آهن میانه - تبریز در حد فاصل بستان آباد تا ایستگاه خاوران هزینه شده است که یک هزار میلیارد تومان از این رقم در دولت سیزدهم بوده است.