اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مسیحیت باید یکپارچه مقابل صهیونیست و بایدن بایستد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف آبادی» در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه اراک، با تبریک فرا رسیدن ژانویه و ولادت حضرت مسیح (ع)، افزود: حضرت مسیح از پیامبران اولوالعزم است و از مسیحیان در مقابله با جنایات اسرائیل انتظار بیشتری است.

وی بیان کرد: از پاپ انتظار است که قاطع‌تر باشد زیرا رهبر بیش از یک میلیارد مسیحیت کاتالولیک دنیا است و باید اسرائیل و بایدن و سایر جنابتکاران را تحریم کنند.

امام جمعه اراک ادامه داد: جنایات اسرائیل ضد بشریت است و دل دنیا را به در آورده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌ آبادی عنوان کرد: این‌بار صهیونیست‌ها با ذلت و نکبت بیشتری عقب‌نشینی خواهند کرد.

وی گفت: آمریکا و فرانسه ننگ دنیا را برای خود خریده‌اند و این لکه هرگز از بین نخواهد رفت و آنها با جنایات خود، روی هیتلر را هم سفید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: صهیونیست با این همه جنایت، توفیقی کسب نکرده و چیزی به دست نیاورده است.

آیت‌الله دری نجف آبادی بیان کرد: امید است، اسرائیل دست از این همه جنایت که هیچ توجیهی ندارد، بردارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: اسرائیل ۲۶ هزار کیلومتر از سرزمین فلسطین را غصب کرده و الان اجازه زندگی به ۲ میلیون نفر از مظلومان غزه را در ۳۶۳ کیلومتر نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: اینها خود را یهودی می‌دانند، آیا یهود این است؟ جواب پیغمبران بنی اسرائیل را چه می‌دهند؟

امام‌ جمعه اراک افزود: جوانانی که فکر می‌کنند غرب دایه مهربان‌تر از مادر است، ببینند چه جنایاتی در غزه می‌کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: همه باید از عمق وجود خود دعا کنند تا هرچه زودتر غده سرطانی اسرائیل برای همیشه نابود شود.

وی عنوان کرد: سپاه بازوی نظام و رهبری است و این نیرو در صنعت هوایی و امنیت پروازهای بین‌الملی کشور نقش موثری داشته و امید است توفیقات در این عرصه با برنامه‌ریزی برای ساخت هواپیما و تجهیزات آن، بیشتر شود.

امام جمعه اراک به روز ملی ایمنی اشاره کرد و گفت: کشور در کمربند بلایای طبیعی قرار دارد و نیاز است پیشگیری و آموزش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: خیران استان مرکزی در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی دارند و تاکنون گام‌های بلندی برداشته‌اند، که جای تقدیر دارد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ شهید راسک، گفت: این شهدا مظلومانه به شهادت رسیدند و امید است حفاظت‌ها قوی‌تر شود تا از مرزهای شرقی دیگر آسیب نبینیم و این همه داغ بر دل‌ها ننشیند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک عنوان کرد: در هفته پیش‌رو، حجت‌الاسلام حسین انصاریان از روز یکشنبه سوم دی‌ماه میهمان استان مرکزی است و به مدت ۱۰ شب در مصلی بیت‌المقدس اراک، اجرای برنامه دارند، که انتظار است مردم حضور گسترده داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی، از برگزار کنندگان مراسم دهه فاطمیه و حضور ارزشمند مردم در این آیین‌ها و در تشییع شهدا تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: هنرمندان استان مرکزی به مدت چهار روز نمایشی را در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار کردند که جای تقدیر دارد.

سالروز وفات ام‌البنین و روز تکریم مادران و همسران شهید، از دیگر موضوعاتی بود که در خطبه‌های نمازجمعه اراک به آن پرداخته شد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.