سنندج- ایرنا- مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۶۳ هزار و ۹۳۲ جلد شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان در استان صادر شده است.

علی جوکار روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون از کل جمعیت واجد شرایط بالای ۱۵ سال استان، به یک میلیون و ۲۰۳ هزار و ۴۶۰ نفر، کارت ملی هوشمند تحویل شده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال استان کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند، افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۱۳۱ نفر موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده‌اند که امیدواریم سریعتر اقدام به درخواست این سند هویتی کنند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان یادآور شد: در راستای ارائه خدمات جدید، برای ۲۷۵ فرزند حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، سند تنظیم و شناسنامه صادر شده است.

جوکار با اشاره به ثبت ۶۳۰ مورد تغییر نام در سال جاری، اضافه کرد: امسال ثبت احوال استان، ۹۹ درصد وقایع ولادت و ۹۸.۲ درصد وفات را به موقع ثبت کرده و انتظار داریم مردم در مهلت ۱۵ روزه اقدام به ثبت ولادت و ۱۰ روزه اقدام به ثبت وفات کنند.

وی ادامه داد: ثبت به موقع واقعه ولادت و وفات، منجر به انتشار آمار به روز شده و نقش مهمی در برنامه ریزی های اقتصادی، اجتماعی و انتخابات دارد.

سازمان ثبت احوال سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ در ایران و ۲۰ دی ماه ۱۳۰۵ در سه شهرستان سنندج، بیجار و سقز تاسیس شد.