زنجان - ایرنا -کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به بارش برف و وزش باد شدید، مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های استان با کولاک مواجه خواهد شد که هموطنان باید از ترددهای غیرضروری در این مسیرها پرهیز کنند.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از روز گذشته با ورود سامانه بارشی به استان، بارش های پراکنده برف و باران در سطح استان آغاز شد که در این مدت بیشترین بارش نیز در روستای خیرآباد با چهار میلیمتر گزارش شده است.

وی یادآور شد: آسمان مناطق مختلف استان امروز غالبا ابری است که از بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد و در این خصوص هشدار هواشناسی سطح زرد صادر شده است.

سلطانی با بیان اینکه این شرایط جوی تا روز دوشنبه ادامه می یابد،‌ اظهار داشت:‌ هم استانی ها طی این روزها از تردد و توقف در کنار ساختمان های نیمه کاره و بناهای سست و مکانهایی که احتمال سقوط اشیا از ارتفاع وجود دارد، خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ دمای هوای فعلی زنجان ۶ درجه بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت پنج درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان چهار و پنج درجه، ابهر یک و ۶، خرمدره ۲ و ۶ درجه، آببر ۹ و ۱۱ درجه، سلطانیه ۲ و هفت درجه، قیدار یک و ۶ درجه و ماهنشان هفت و ۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.