به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمد فتحیان با اعلام این خبر اظهار داشت: سامانه هوشمند نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با رویکرد ارتقای کیفیت زیر نظام آموزش علمی کاربردی طراحی و در حال اجرا است.
وی افزود: این سامانه یاریگر مراکز آموزش علمی کاربردی در اجرای صحیح فرآیند آموزش علمی کاربردی است که اجرای آن، موجب ارتقای برند و افزایش تقاضای شرکت در دورههای علمی کاربردی شده و ضمن تسهیل در ایجاد اشتغال موثر، زمینه تقویت اقتصادی مراکز را فراهم خواهد کرد.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشریح اجزای معماری و مراحل توسعه این سامانه، استفاده از روشهای جمع آوری داده بصورت هوشمند و تحلیل داده ها را از قابلیتهای این سامانه برای تصمیمسازی مستمر و پویا دانست و تصریح کرد: در مرحله توسعه یافته سامانه، نظرات صنایع بکارگیرنده دانش آموختگان در ارتباط با سطوح و اثربخشی مهارت ایشان و همچنین نظرات دانشآموختگان در رابطه با نحوه اجرای دورهها، اخذ و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
فتحیان افزود: رویکرد جدی مدیریت دانشگاه، ارتقاء و تضمین کیفیت ارائه آموزشهای عالی علمیکاربردی است به گونهای که این آموزشها نه تنها در کشور، بلکه در سطح بینالمللی از اعتبار و جایگاه بالایی برخوردار باشد، در چنین بستر مناسبی است که دانش آموختگانی با دانش و مهارت بالا، تربیت و در حوزههای شغلی، اثربخش خواهند بود، با توجه به این مسئولیت خطیر و نیز نحوه فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در گستره جغرافیایی وسیع و ایفای نقش به عنوان بخشی از صنعت، فرآیندهای نظارت و ارزیابی و ساز و کارهای مرتبط، نیازمند بازتعریف و گذار از روش های سنتی به شیوههای نوین است.
وی اظهار داشت: بر این اساس، اجرای طرح نظارت هوشمند با هدف ایجاد روابط نظاممند، میان ذیربطان و ذینفعان آموزشهای علمی کاربردی و ارزشآفرینی به منظور دستیابی به تضمین کیفیت در این دانشگاه آغاز شده است.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: با روند تغییرات و رشد غیرقابل کنترل در فناوری های نوین در دنیای کنونی، دستیابی به هوشمندی برای تمامی سازمانها ضرورتی انکارناپذیر است، در این راستا دانشگاه جامع علمیکاربردی به منظور سازگاری با محیط متغیر و پویا و بهبود عملکرد، هوشمندسازی تمامی ارکان و فرآیندهای خود را در دستور کار قرار داده است.