تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

قزوین - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: شاخص آلودگی هوای استان قزوین با توجه به اعداد ۱۴۲ تا ۱۷۵ برای گروه های حساس ناسالم شد.

سعید میرزاحسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: داده های ایستگاه سنجش کیفیت هوای استان قزوین که به صورت لحظه ای و شبانه روزی مورد رصد قرار می گیرد، در بررسی های امروز خود کیفیت هوای شهرهای قزوین، الوند و آبیک را به ترتیب ۱۴۲، ۱۵۲و ۱۷۵ اعلام کرده که شهرستان قزوین برای گروه های حساس و الوند و آبیک نیز برای همه گروه ها ناسالم است.

وی میزان بارندگی روز گذشته در برخی از مناطق استان را برای پاکی هوا کافی ندانست و یادآور شد: شاخص آلودگی هوا نسبت به روز گذشته /جمعه/ افزایش نسبی در شهرهای قزوین و الوند داشت و این در حالی است که با پایداری جو در روزهای آینده احتمالا دوباره شاهد افزایش میزان آلاینده های جوی در برخی از مناطق استان باشیم.

به گزارش ایرنا، شاخص آلودگی هوا عبارت از وضعیت صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.