زاهدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سوادآموزی یک جریان مردمی است و مردم محور بودن آن، موفقیت این حوزه را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباسعلی ارجمندی روز شنبه در همایش سوادآموزی سیستان و بلوچستان افزود: مادر همه دردها، بیسوادی است و همه چالش‌ها و مشکلات در جامعه در اثر کم توجهی به مقوله دانش و دانایی رقم می خورد.
وی افزود: سوادآموزی یعنی حقیقت بخشی به دیگران، یعنی بینایی و فهم درست از شرایط پیرامون زندگی بشر است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده و ماندگاری را در مسیر بهره مندی افراد جامعه از موهبت سواد و سوادآموزی ارائه کرده که همچنان استمرار دارد.
وی بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه های جهادی در مسیر توسعه سوادآموزی در استان یک ضرورت بوده و لازم است همه حوزه ها و بخش ها به کمک آموزش و پرورش بشتابند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: لازمه هدایت از ظلمت به نور و روشنایی، دانستن و فهمیدن است و دین مبین اسلام تاکید فراوانی بر لزوم سواد و ارتقا دانش و بینش افراد بشر دارد.
حسن بروشکی ادامه داد: ماهیت کار سوادآموزی و راه اندازی نهضت سوادآموزی در ایران اسلامی یک نعمت و موهبتی الهی در مسیر رشد و بالندگی افراد جامعه است.
وی بیان کرد: ایران اسلامی، سرزمین تربیت دانشمندان و فرهیختگانی است که در دنیا صاحب نام و آوازه و شهرت بوده و خواهند بود و این افتخار بزرگی در تاریخ این سرزمین خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وظیفه نظام تعلیم و تربیت فراهم کردن بستر و ظرفیت لازم برای بهره مندی همگانی از بدیهیات تحصیل رایگان است و توسعه و فراگیر شدن مقوله سواد و سوادآموزی، نیازمند همراهی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و حوزه ها و بخش های مختلف خواهد بود.
وی تاکید کرد: به همت و اراده همه عوامل حوزه سوادآموزی، نرخ سواد سیستان و بلوچستان از ۲۹ درصد اوایل انقلاب هم اکنون به ۸۸ درصد رسیده که نشان از افقی رو به پیشرفت در این خطه دارد.