اردبیل - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سوخت دوم نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل گازوئیل است و در این نیروگاه از مازوت استفاده نمی‌شود.

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسن قاسم‌پور روز شنبه با رد مصرف مازوت در نیروگاه اردبیل اظهار کرد: برای اطمینان از حفظ محیط زیست، به صورت مستمر گازهای خروجی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل پایش می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به فعالیت سه ایستگاه سنجش کیفیت هوا در اردبیل افزود: در یک سال گذشته تنها ۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده و در بقیه روزها شاهد هوای پاک و سالم در اردبیل بوده‌ایم.

وی همچنین در خصوص کانون‌های گرد و غبار در اردبیل گفت: چند کانون نقطه‌ای گرد و غبار در استان اردبیل وجود دارد که با توجه به بادخیز بودن اردبیل مستعد ایجاد گرد و غبار هستند و در تلاش هستیم با کمک دستگاه‌های ذیربط و متولی امر، تبعات منفی این کانون‌ها را کاهش دهیم.

قاسم‌پور هوای پاک را حاصل همکاری دستگاه‌های متولی عنوان کرد و افزود: طبق قانون هوای پاک، اداره کل حفاظت محیط زیست ناظر بر حسن اجرای قانون هوای پاک است و با پیگیری‌های انجام شده از طریق فعالیت‌هایی از قبیل ایجاد فضای سبز، تامین سوخت پاک و استانداردسازی خودرو به دنبال حفظ هوای پاک در اردبیل هستیم.

به گزارش ایرنا ، نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۱۴۴۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۵۹ مگاواتی مدل V۹۴/۲A و ۳ واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار است.

در ادامه طرح توسعه این نیروگاه ، سه واحدِ بخشِ بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت این نیروگاه اضافه شده است که در نهایت ظرفیت تولید برق آن پس از تکمیل ۱۴۴۰ مگاوات خواهد رسید.

سوخت اول این نیروگاه، گاز طبیعی است که ایستگاه آن با ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب در ساعت ساخته شده و برای تامین سوخت دوم نیروگاه (گازوئیل) نیز ۶ دستگاه مخزن جمعاً به ظرفیت ۱۲۰ میلیون‌ لیتر ساخته شده‌ است.