اردبیل - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل از صدور موافقت اصولی برای احداث یک هتل پنج ستاره در مرکز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، نگار سریع‌الاطلاق روز شنبه در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: امروز در جلسه این کمیته، موافقت اصولی احداث یک هتل پنج ستاره صادر شد و این هتل با هشت هزار و ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این هتل زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کند و همچنین در این جلسه، مشکلات طرح گردشگری محیط و پارک طبیعت گردشگری عشایر واقع در منطقه کپز مشگین‌شهر، با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی بررسی و برای رفع مشکلات این طرح تصمیماتی اتخاذ شد.

سریع‌الاطلاق در خصوص سایر پرونده‌های بررسی شده در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری اظهار کرد: بررسی نقشه معماری هتل سه ستاره در سرعین و نقشه معماری متل در جاده ارجستان که توسط مشاوران این پروژه‌ها ارائه شد، از دیگر پرونده‌های طرح شده در این جلسه بود.

به گزارش ایرنا ، در اوایل آذرماه امسال در سیزدهمین جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری گردشگری استان اردبیل اجرای ۹ طرح گردشگری در شهرستان‌های اردبیل، نمین، مشگین‌شهر، خلخال و سرعین مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شده بود.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.