همدان-ایرنا- استاندار همدان با تاکید براینکه حوزه علمیه در پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم نقش‌آفرین هستند گفت: روحانیان با توجه ویژه به مدارس و دانشگاه ها نسل دینی و ایمانی و در تراز تمدن اسلامی پرورش دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در اجلاس استانی نماز اظهار کرد: اگر نظام الهی ما تاکنون در مقابل هجمه های استکبار ایستاده بخاطر توسل به قرآن، دین و نماز است و بر همین اساس قشر آینده‌ساز کشور باید در برابر هجمه‌های دشمنان و مشکلات موجود با بینش، بصیرت و تمسک به اعتقادات دینی ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه استانداری، معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی در راه اعتلای نماز با تمام امکانات پای کار ایستاده اند افزود: تمام امکانات مجموعه های دولتی برای ترویج، تقویت و توسعه نماز در اختیار خواهد بود و امروز هیچ مانعی وجود ندارد.

استاندار همدان اظهار کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) اگر تمام پیامبران و انبیا الهی در یکجا جمع شوند درگیری و اختلاف نظری نخواهد بود زیرا مقام بندگی را درک کردند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: قرآن می‌فرماید در راه رسیدن به رستگاری جامعه، نماز باید در راس و صدر امور باشد.

تاثیر نماز در کاهش آسیب های اجتماعی

وی با اشاره به تاثیر نماز در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: نمازگزاران کمتر دچار انحراف‌های اجتماعی می‌شوند و باید تقویت و توسعه فرهنگ نماز از خانه، خانواده و مسجد مورد توجه ویژه قرار گیرد و به عنوان فرهنگ تعالی بخش بتواند آینده فرزندان و جامعه را به صلاح و رستگاری برساند.

برپایی پنج اجلاس شهرستانی نماز

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز گفت: در سی امین اجلاس استانی نماز با عنوان "نماز نسل نو با رویکرد مدرسه مسجد و دانشگاه" از فعالان نماز در دستگاه های اجرایی و عموم مردم قدردانی می شود.

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم از برپایی پنج اجلاس شهرستانی نماز در سالجاری با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و گفت: همه دستگاه های اجرایی در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ نمازخوانی پای کار هستند و سنگ تمام گذاشتند.

این مقام مسوول افزود: تاکنون ۱۰ کمیسیون تخصصی با عنوان نماز نسل نو در استان برگزار شده و بیش از ۲۰۰ نفر از ائمه جماعات ادارات در مدارس بدون امام جماعت نسبت به برپایی نماز اقدام می‌کنند که در هیچ استانی در کشور شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

وی تاکید کرد: باید در راستای اعتلای نماز، قرآن، خدمت و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کوشا و علمدار و پرچمدار اقامه نماز در جامعه باشیم زیرا که حکومت صالحان از آن پرچمداران نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان، نماز را ترکیبی از زیبایی‌ها برشمرد و اظهار کرد: حضور در صحنه، عدالت، حفظ بیت‌المال، نظم، وقت‌شناسی، احساس مسئولیت، کار برای خدا، مهربانی و اخلاق نیک در نماز مشهود است.

حجت الاسلام حسنی حلم ادامه داد: در سایه نماز بقیه اعمال پذیرفته می‌شود و این فریضه الهی اهمیتی بی‌بدیل در دین دارد.

وی اظهار کرد: نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه باید با جدیت در جامعه پیگیری شود تا در این راستا ضمن تقویت خوبی‌ها در جامعه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

در پایان سی امین اجلاس استانی نماز از دستگاه های برتر در ارائه کارهای فرهنگی و هنری حوزه نماز، افراد شاخص اثرگذار، خادمان نماز از بدنه مردم و مقالات برتر با حضور مسوولان تجلیل شد.