سنندج- ایرنا- استاندار کردستان با بیان اینکه تمام برنامه‌ها و اسناد بالادستی کشور بر مبنای آمارهای ثبت احوال تدوین می‌شود، به اهمیت این ارگان اشاره و از خدمات کارکنان آن تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه به مناسبت سوم دی ماه و سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال در دیدار با مدیر کل ثبت احوال کردستان اظهار کرد: ثبت احوال می‌تواند آمار جمعیتی دقیقی را برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها در اختیار قرار دهد.

وی از این ارگان بعنوان یک نهاد حاکمیتی ریشه دار و پر قدمت یاد کرد و افزود: داده‌ها و اطلاعات ثبت احوال در تصمیم گیری های حاکمیتی بسیار تأثیرگذار است.

استاندار کردستان بیان کرد: نامگذاری چنین روزی به نام ثبت احوال فرصت ارزشمندی برای تببین اقدامات خوب و ارزشمند سازمان ثبت احوال بوده که منشا تحولات مهمی در کشور بوده است.

زارعی کوشا ادامه داد: اساس تصمیم گیری های کلان کشور، اطلاعات و آمارهای به دست آمده از ثبت دقیق و به موقع وقایع حیاتی حاصل می‌شود.

وی در ادامه این دیدار از تلاش و زحمات مدیر و کارکنان ثبت احوال استان تقدیر و تشکر به عمل آورد.

در این دیدار مدیرکل ثبت احوال، ضمن تقدیر و تشکر از استاندار و مجموعه استانداری بابت تعاملی که با ثبت احوال در زمینه‌های مختلف دارند، از نحوه خدمات رسانی ادارات ثبت احوال استان به شهروندان و نیز روند ثبت نام و صدور کارت هوشمند ملی و ثبت وقایع حیاتی گزارشی اجمالی ارائه داد.