شهرکرد- ایرنا- اعلام برگزیدگان جشنواره با موضوع سفر دوم رییس‌جمهور ، آغاز فراخوان جشنواره شعر "محراب عشق" و آسمانی شدن مادر شهید یوسف زمانی از جمله اخبار فرهنگی چهارمحال و بختیاری در روز یکشنبه سوم دی است.

به گزارش ایرنا، معاون هنری و سینمایی این اداره‌کل گفت: سه اثر برتر جشنواره تولید آثار هنری ویژه سفر رییس‌جمهور به استان انتخاب و معرفی شدند.

شهرام فرجی افزود: در این جشنواره که با موضوع سفر دوم رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان و دستاوردهای آن در بخش‌های دلنوشته، عکس و پوستر برگزار شد، در بخش عکس، اثر محمدجواد هادی‌پور و در بخش دلنوشته، اثر پارمیس نبی‌زاده به عنوان اثر برتر برگزیده شدند.

وی تصریح کرد: فاطمه ویسی هم در بخش پوستر توانست عنوان برگزیده این جشنواره را به دست آورد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، تعداد آثار دریافتی در بخش رقابتی جشنواره تولید آثار هنری ویژه سفر رییس‌جمهور به استان را ۶۵ اثر اعلام و تصریح کرد: با توجه به اینکه شرایط تعیین‌شده برای ارسال آثار در این جشنواره مربوط به دور دوم سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به استان است برخی آثار دریافتی به دلیل نداشتن شرایط لازم از راه‌یابی به بخش رقابتی بازماندند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور ۲۵ آبان امسال به همراه جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری برای دومین بار به این استان سفر کرد.

آغاز فراخوان شرکت در جشنواره شعر "محراب عشق"

ستاد برگزاری نماز جمعه شهرکرد در فراخوانی از شاعران و هنرمندان برای شرکت در نخستین جشنواره استانی شعر نماز جمعه با عنوان «محراب عشق» دعوت کرد.

در این فراخوان آمده است: شاعران استان تا پنجم بهمن‌ماه می‌توانند در محورهای مورد علاقه یا همه محورها (هر محور یک اثر) آثار خود را در قالب فایل word به همراه اطلاعات کامل شخصی به‌صورت حضوری به ستاد برگزاری نماز جمعه شهرکرد تحویل دهند یا به‌صورت مجازی به نشانی۳۱۳ abbas_z_ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند و به ۱۰ اثر برگزیده همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

آسمانی شدن مادر شهید یوسف زمانی سورشجانی

اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مادر شهید یوسف زمانی سورشجانی به فرزند شهیدش پیوست.

شهید یوسف زمانی سورشجانی یکم فروردین ماه ۱۳۴۸ در شهر سورشجان شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و ۳۱ تیر ۱۳۶۵در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به کمر شهید شد.