مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: ۸۰ میلیارد اعتبار برای آسفالت ۴.۵ کیلومتر از مسیر روستای «گردشیلان» واقع در بخش خلیفان مهاباد اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه مهاباد روز یکشنبه با همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در روستاهای «گردشیلان» و «ماژگه» حضور یافت و از آسفالت و اصلاح مسیر دسترسی این روستاها خبر داد.

حسن عباسی در بین اهالی روستای گردشیلان اظهار کرد: آسفالت راه دسترسی به روستا با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون به پیمان واگذار و عملیات اجرایی آن با شروع فصل عمران آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات پروژه تامین آب شرب روستا با معرفی منبع آب از طرف اهالی و پس از استعلام اداره آب و فاضلاب انجام خواهد.

عباسی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی روستای گردشیلان گفت: با مشارکت خیران عملیات اجرایی مدرسه روستای برای سال آینده به بهره برداری می رسد.

فرماندار ویژه مهاباد در ادامه ضمن شنیدن مشکلات روستا ماژگه و صحبت های دهیاری شورای این روستا اظهار کرد: 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح هادی و دیوار ساحلی در این روستا هم برای فصل عمران سال آینده تخصیص یافته است. عباسی اضافه کرد: اصلاح و بهسازی راه دسترسی به روستا نیز که یکی از مطالبات اهالی این روستا است، با همکاری راهداری انجام خواهد شد.

مقام عالی شهرستان از پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن خبرداد و گفت: وام های کم بهره با ضمانت های زنجیره ای با هدف ساخت و مقاوم سازی منازل مسکونی بدون محدودیت پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فعال بودن پروژه گازرسانی در این محور افزود: لوله کشی آب شرب روستا از محل منبع شناسایی شده نیز توسط آب و فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.

مهاباد دارای ۱۹۸ روستا در ۲ بخش خلیفان و مرکزی است.