تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از افتتاح نخستین خط تولید سی‌تی‌اسکن پیشرفته در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد ایران به جمع صادرکنندگان دستگاه ونتیلاتور تنفسی توربوفن پیوسته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت، از افتتاح نخستین خط تولید سی‌تی‌اسکن پیشرفته در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در حال حاضر قرارداد همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با وزارت بهداشت برای تحویل ۳۵ عدد دستگاه سی‌تی‌اسکن پیشرفته منعقد شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که «خط تولید این شرکت فناور توان ساخت سالانه ۲۵۰ عدد دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفته با صرفه‌جویی ارزی ۱۷ میلیون دلاری را دارد».

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همچنین با اعلام آغاز صادرات دستگاه ونتیلاتور تنفسی توربوفن به کشورهای اروپایی گفت‌: به همت متخصصان شرکت‌های دانش‌بنیان، نیاز ضروری کشور به این دستگاه در زمان کرونا برطرف شد و هم‌اکنون علاوه بر پیوستن ایران به جمع صادرکنندگان آن، برای صادرات ۵۰۰ دستگاه نیز قرارداد منعقد و ۲۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور به دست آمده است.