به گزارش ایرنا از روابط عمومی محیط زیست قم، حمیدرضا فشکی روز دوشنبه با ارائه گزارشی از روند رسیدگی به شکایتهای مردمی در حوزه محیط زیست، افزود: ادارهکل محیط زیست استان برای برقراری ارتباط مستقیم با همشهریان جهت دریافت انتقادات، پیشنهادات، شکایات و گزارشات، راه های سهل الوصول مختلفی را فراهم آوردهاست.
وی سامانه اختصاصی سازمان حفاظت محیط زیست با شماره تلفن ۱۵۴۰ را به عنوان یکی از مهمترین راههای ارتباطی این ادارهکل با مردم عنوان کرد و افزود: این سامانه از طریق تلفن ثابت و همراه، به صورت شبانه روزی و بدون نیاز به حضور مردم، آماده دریافت شکایتها و گزارشهای مردمی و همچنین ثبت حوادث زیست محیطی است.
فشکی گفت: این ادارهکل علاوه بر پاسخگویی حضوری به همشهریان، ازطریق تلفن های ۸۲-۳۲۶۰۲۹۸۱-۰۲۵ و همچنین شماره ۰۹۱۰۷۲۲۷۵۴۱ در فضای مجازی ایتا، بله و روبیکا، به صورت غیرحضوری آماده خدمتگزاری به مردم است.
وی در ادامه بابیان اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه، بیش از ۱۰۰ مورد شکایت و گزارشهای مردمی از آلودگیها و تخلفات زیست محیطی در سطح استان قم به این اداره کل رسیده است، اظهار داشت: تمامی این موارد بلافاصله جهت رسیدگی و پاسخگویی به مردم، در دستور کار قرار گرفتهاست.
فشکی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد از شکایتهای مردمی از طریق سامانه ۱۵۴۰ و دیگر شکایتها و گزارشها از طریق سامانه سامد، فضای مجازی، تلفنی و حضوری به این ادارهکل رسیدهاست، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از شکایتهای مردمی در رابطه با آلودگی هوا در سطح شهر و نیز شهرک ها و نواحی صنعتی بودهاست.
وی تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت حداکثری مردم و مسؤولان بر اساس ماده ۵۰ قانون اساسی که حفاظت از محیط زیست را یک وظیفه همگانی میداند، ضمن مقابله با تخلفات زیست محیطی در ابعاد گوناگون، بتوانیم به اهداف متعالی سازمان محیط زیست دست یابیم.