تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

همدان _ ایرنا _ مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودرآهنگ گفت: ۱۱ هزار و ۶۸۶ کلنی در کبودرآهنگ سالانه ۱۳۰ تن عسل تولید می‌کنند.

به گزارش ایرنا، علی سرخوش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۱۲۶ واحد زنبورداری در شهرستان کبودرآهنگ فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: ۷۳ واحد زنبورداری با هفت هزار و ۹۸۵ کلنی در بخش مرکزی، ۱۹ واحد با ۴۳۳ کلنی در بخش شیرین‌سو و ۳۴ واحد با سه هزار و ۲۶۸ کلنی در بخش گل‌تپه فعال است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودرآهنگ بر دقت آمار ارائه شده تاکید کرد و گفت: بر اساس عملیات میدانی سرشماری زنبورستان‌ها، آمارهای ارائه شده دقیق و مستند است از همین رو برنامه ریزی برای توسعه این صنعت با دقت بیشتری انجام می‌شود.

وی یادآور شد: توسعه صنعت زنبورداری شهرستان به عنوان خوشه صنعتی پیشنهاد شده به طوری که آموزش‌های بلندمدت همچنین هماهنگی لازم با ادارات مرتبط مبنی بر لحاظ تسهیلات مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

سرخوش کبودرآهنگ را مستعد افزایش تولید عسل دانست و اضافه کرد: وسعت شهرستان و منابع بکر طبیعی می‌تواند خاستگاه عسل دارویی با کیفیت باشد به نحوی که تولید عسل طبیعی و ارگانیک در این شهرستان زمینه لازم برای برند سازی و تجاری شدن را دارد.

سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تولید چهار هزار و ۳۹۲ تن عسل در همدان از ابتدای سال تا نیمه اول آذر خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

شهرستان کبودرآهنگ با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و ۱۲۷ روستا، ۱۹ درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.