خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۲۱ کیلومتر حفاری پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر پلدختر به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی صارمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه فیبر نوری پلدختر اظهار داشت: ۲۱ کیلومتر حفاری و داکت گذاری در اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر پلدختر به اتمام رسید و بزودی عملیات فیبرگذاری و اتصال بستر ایجاده شده به شبکه زیر ساخت استان انجام می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت اپراتور آسیاتک در این طرح افزود: سرویس اینترنت پر سرعت بر بستر فیبر نوری از طریق اپراتور مربوطه در دسترس تمامی کسب و کارها و همشهریان شهر پلدختر قرار خواهد گرفت .

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ادامه داد: این پروژه از اولویت های ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و هم اکنون در ۶ شهر استان در حال اجراست که حفاری در شهر دورود به میزان ۵۰ و پلدختر ۲۱ کیلومتر به پایان رسیده و واگذاری سرویس اینترنت پر سرعت بر این بستر آغاز می شود.

صارمی یادآور شد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به منظور توسعه زیر ساخت ها و توازن در شبکه ثابت و همراه ، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای ایرانسل و آسیاتک، برنامه ریزی برای توسعه شبکه فیبر نوری شهری به طول ۷۲۰ کیلومتر را ابلاغ کرده و این طرح در ۶ شهر الیگودرز، ازنا، دورود، الشتر، پلدختر و خرم آباد در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه در کل استان مجوز حفاری ۶۸۵ کیلومتر از شهرداری های استان اخذ شده است، اضافه کرد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود فراهم شود.