تهران – ایرنا –  «دنیس مانتوروف» (Denis Manturov)، معاون نخست وزیر روسیه و ناظر بر امور تسلیحاتی این کشور گفت که  کشورش در مسابقه تسلیحاتی با غرب دست برتر را دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از مبدا مسکو با انتشار این خبر افزود: درپی وقوع جنگ اوکراین در مورخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ ( ۵ اسفند ۱۴۰۰) که بارزترین تقابل غرب با روسیه پس از جنگ سرد به شمار می رود، دو طرف روسیه و کشورهای غربی اقدام به افزایش تولیدات تسلیحاتی خود برای پرداختن به جنگ را کردند.

دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه

بنابراین گزارش، مانتوروف دراین رابطه به ریانوستی گفت: نمی خواهم مبالغه کنم اما می توانم بگویم که روسیه تسریع در تولید تسلیحات را زودتر از کشورهای غربی آغاز کرد و پرسش اکنون این است که تا چه مدت این مسابقه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: روسیه هم باید ذخایر تسلیحاتی خود را تامین کند و هم نرخ تولید تسلیحات را حفظ کند. در مورد کشورهای غربی هم مایل نیستم به جای آنان دراین زمینه صحبتی کنم.

رویترز در ادامه گزارش داد: به گفته مانتوروف، میزان سفارشات دفاعی دولتی در سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به سال قبل دو برابر شده و تولید برخی از تسلیحات خاص نیز ۱۰ برابر شده است؛ طرح تسلیحاتی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ نیز قرار بود سال آینده میلادی تصویب شود.