بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: کارشناسان پلیس فتا استان فردی که با درج آگهی جعلی در سایت دیوار، از طریق فروش صوری سیمان ۷۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، را شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز دوشنبه در تشریح این خبر بیان کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که، پس از مشاهده تبلیغ فروش سیمان با قیمتی بسیار پایین‌تر از حد معمول، در برنامه دیوار، با فروشنده تماس گرفته و پس از توافق بر روی قیمت و پرداخت مبلغ ۷۴۰ میلیون ریال به عنوان ودیعه به حساب فروشنده واریز کرده‌ و دیگر پاسخگو نیست، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا ابتدا هویت متهم و سپس محل اخفتا وی، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهم ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری در سایت مذکور شد که پس از مواجه با دلائل و مستندات پلیسی موجود بناچار اعتراف کرده که با جلب اعتماد افراد به بهانه فروش سیمان زیر قیمت مبلغ ودیعه را دریافت می‌کرده و بعد از آن با تهیه سیم کارت جدید خط تلفن مورد نظر را خاموش کرده و دیگر پاسخ گوی مالباختگان نبوده است.

سردار جاویدان با اشاره به این که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به دستگاه قضای معرفی شد، خاطرنشان کرد: کلاهبرداری از طریق درج آگهی‌ جعلی در فضای مجازی و دریافت بیعانه، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان سایبری است؛ که در این روش کلاهبرداران کالا یا خدماتی را با قیمتی بسیار پایین، آگهی کرده و از این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز کنند.

وی از مردم خواست تا زمانی که کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت نکرده‌اند از پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه جدا خودداری کنند و در صورت مواجهه شدن با جرائم رایانه‌ای از طریق مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک از یک منزل در بندرعباس

فرمانده انتظامی بندرعباس از شناسایی یک محل دپو مواد مخدر و کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک از یک منزل در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ عباس علی یاری بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه جلابی این شهرستان در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر و مبارزه بی امان با قاچاقچیان و سوداگران مرگ با انجام کار اطلاعاتی و همکاری خوب مردمی از جابجایی و انتقال یک محموله مواد مخدر در پوشش قاچاق سوخت از میناب به حسنلنگی و سپس بندرعباس مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی صحت موضوع، ضمن هماهنگی با سلسله مراتب فرماندهی و هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل تیمی و با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه‌های شمیل و حسنلنگی به محل واقع در روستای حسنلنگی بالا اعزام شدند.

این مسئول انتظامی با اشاره به شناسایی منزل و محل دپو مواد مخدر، اظهار کرد: با رعایت تمامی جوانب ایمنی و حقوق مجاوران و همسایگان در بازرسی از منزل مورد نظر مقدار ۶۰ کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه مواد مخدر مکشوفه به یگان انتقال و تلاش ماموران برای دستگیری قاچاقچی مواد مخدر ادامه دارد، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و دستگیری مجرمان، از عموم شهروندان خواست هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص تهیه و توزیع مواد مخدر را از طریق سامانه پاسخگوی ۱۲۸ پلیس مبارزه با مواد مخدر و تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۰ میلیارد ریال گازوییل قاچاق در حاجی آباد

فرمانده انتظامی حاجی آباد از کشف ۲۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک کامیون در حوزه استحفاظی گهکم خبرداد.

سرهنگ روح‌الله عبدالهی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با همکاری عوامل پاسگاه گهکم در اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستکاه کامیون تانکردار مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران برای بررسی، خودرو را متوقف کرده و در بازرسی از آن ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی حاجی آباد ارزش این محموله قاچاق را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی افزون بر ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: سوخت کشف شده به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تحویل شد.