تهران-ایرنا- نیویورک تایمز با اشاره به تاثیر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، جنگ اوکراین و نیز عدم ثبات اقتصاد جهانی بر انتخابات ملی سال آینده در بسیاری از کشورها، نسبت به افزایش بی‌ثباتی‌ها در سطح جهان هشدار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،‌ این رسانه آمریکایی با ارائه گزارشی به تشریح دلایل ادعای خود مبنی بر افزایش بی‌ثباتی اقتصادی در جهان پرداخت و نوشت :"‌هند به‌عنوان سریع‌ترین رشد اقتصادی جهان، بزرگ‌ترین انتخابات را در سال آینده برگزار خواهد کرد. از سوی دیگر درگیری‌های نظامی ارتش ملی یمن در آبراه حیاتی دریای سرخ و تنگه باب المندب (که با رویکرد حمایت از مردم غزه در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد) فصل جدیدی از بی‌ثباتی را به اقتصاد جهانی تحمیل می‌کند. همچنین خطر تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه از دیگر بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی مانند همه‌گیری کووید-۱۹ و جنگ در اوکراین است که بر اقتصاد جهانی تاثیر داشته و آن را از مسیر خود خارج کرده است.‌"

این مقاله انتخابات ملی سال آینده در سراسر جهان را از عوامل بی‌ثباتی سال آینده در جهان دانست و نوشت:" نتایج این انتخابات می‌تواند عمیق و طولانی باشد. بیش از ۲ میلیارد نفر در تقریباً ۵۰ کشور از جمله هند، اندونزی، مکزیک، آفریقای جنوبی، ایالات متحده و ۲۷ کشور پارلمان اروپا به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که بی‌اعتمادی شهروندان به دولت‌ها افزایش یافته، رأی‌دهندگان به شدت نظرات متفاوتی داشته و نگرانی‌های عمیق و دائمی در مورد چشم‌انداز اقتصادی وجود دارد. رای دهندگان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴،‌حدود ۶۰ درصد از تولید اقتصادی جهان را تشکیل می‌دهند."

نیویورک تایمز در پایان چنین نتیجه گیری کرد که " افرادی که در مجموع در این انتخابات پیروز می‌شوند تصمیمات مهمی را اتخاذ خواهند کرد که بر یارانه کارخانه‌ها، معافیت‌های مالیاتی، انتقال فناوری، توسعه هوش مصنوعی، کنترل‌های نظارتی، موانع تجاری، سرمایه‌گذاری‌ها، کاهش بدهی‌ها و انتقال انرژی تاثیر می‌گذارد. پیروزی‌های انتخاباتی پوپولیست‌ها در جهان می‌تواند دولت‌ها را به سمت کنترل شدیدتر تجارت، سرمایه‌گذاری خارجی و مهاجرت سوق دهد."