جیرفت- ایرنا- پارک‌های دوبل، سه‌گانه، مورب، عبور از چراغ قرمز و سرعت بالا برخی از تخلفاتی است که در جیرفت زیاد دیده می‌شود که بیشتر در سایه نبود یک سامانه پایش تصویری رخ می‌داد؛ حالا با راه‌اندازی این سامانه امید به پایان آشفته بازار ترافیکی در این شهر افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، دلایل مختلفی از جمله کمبود نیروی پلیس، نبود دوربین های نظارتی ترافیکی و رفت و آمد برخی از رانندگان سوخت‌بر، بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در داخل شهر جیرفت تاثیر منفی گذاشته آنطور که بسیاری از افراد به راحتی حتی از چراغ قرمز هم عبور می کنند که انتظار می‌رود اکنون و بعد از فعال شدن مرکز سامانه پایش تصویری بسیاری از این تخلفات کاهش یابد.
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی جیرفت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: ۱۱ سال منتظر نصب و راه‌اندازی دوربین‌ها برای پایش بوده‌ایم.
پس از تصویب شورای تامین جیرفت بالاخره بعد از سال‌ها شهرداری ملزم به عملی کردن این خواسته شد و حال مرکز این شهرستان صاحب دوربین‌های نظارتی و ترافیکی شده تا علاوه بر بهره‌مندی‌های مختلف از این دوربین‌ها، چراغ قرمز نیز در این منطقه بیش از پیش معنای توقف به خود بگیرد.

سرهنگ محمدجواد بهرامی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان جیرفت می‌گوید: این سامانه با ۳۰ دوربین راه‌اندازی شده و قرار است تعداد آنها افزایش یابد.

وی افزود: ترافیک سطح شهر از این طریق پایش و با برخورد با تخلفات، اعمال قانون می‌شود.

وی اضافه کرد: دوربین ها در تقاطع‌ها، میادین، خیابان‌ها و معابر پرترافیک نصب شده‌اند و به صورت روزانه رصد می‌شوند.