یاسوج- ایرنا- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه هنوز اعتبارات تبصره ۱۸ ابلاغ نشده است، گفت: دستگاه‌های اجرایی استان نباید در اعلام اسامی متقاضیان به بانک‌ها کوتاهی کنند.

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمدف، سید احسان عسکری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری جامعه ایثارگری، اظهار کرد: اشتغال مشکل اصلی جامعه ایثارگری در استان بوده و اکنون جمعیت بیکار جامعه ایثارگری استان ۶ هزار و ۲۸ نفر است. طبق قانون باید ۳۰ درصد بکارگیری نیروهای جامعه ایثارگر از طریق آزمون انجام شود.

وی افزود: بخشی از جامعه ایثارگری از طریق بخش خصوصی می‌تواند صاحب شغل شوند که باید اشتغال در شرکت دولتی یا غیردولتی را مورد به مورد بررسی کنیم تا سیاست‌گذاری‌ها براساس سیاست‌گذاری دولت اجرا شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: می طلبد سهم ۳۰ درصدی ایثارگران در جذب نیرو از طریق آزمون در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی رعایت شود.

عسکری با اشاره به اختصاص اعتبارات جزء سه تبصره ۱۸ را به بنیاد شهید اختصاص یافت، عنوان کرد: سهم بنیاد شهید از این اعتبارات یک هزار و ۳۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: باید دستگاه‌های اجرایی همه متقاضیان را به بانک‌ها معرفی کنند و با مرکز (تهران) مذاکره می شود که اعتبارات لازم را در اختیار قرار دهند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال گذشته ۸۴۵ نفر از جامعه ایثارگری به بانک معرفی و ۵۰۷ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و انتظار داریم امسال بانک‌ها تسهیلات بیشتری به متقاضیان جامعه ایثارگری پرداخت کنند.

عسکری با اشاره به اینکه به عنوان خدمتگزاران باید به همه آحاد جامعه خدمت کنیم و زمینه را برای اشتغال آن‌ها فراهم سازیم، افزود: خانواده ایثارگران در این رابطه ویژه دیده شوند و با تمام توان برای رفع گره از مشکلات آن‌ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال ایجاد شده بنیاد شهید در سامانه تیک به ثبت برسد، عنوان کرد: طبق آمار معاون اقتصادی وزارت کشور جایگاه استان در سامانه تیک ۲۵ در کشور است که جایگاه خوبی نیست و نیاز است برای ارتقا آن تلاش کنیم.