رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گیلان گفت : در طرح ۲ روزه «آرامش در شهر» در راستای تشدید مبارزه با مواد مخدر ۳۷۱ معتاد متجاهر، ۱۱۰ خرده فروش و ۱۲ قاچاقچی در استان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان؛ سردار حسین حسن‌پور روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی طرح «آرامش در شهر» با هدف تشدید برخورد با سوداگران مرگ و جمع‌آوری معتادان متجاهر به مدت ۲ روز توسط پلیس مبارزه با موادمخدر استان گیلان به مرحله اجرا درآمد.

وی ضمن اشاره به تعامل خوب فرماندهان انتظامی شهرستان‌های تابعه در اجرای این طرح، بیان‌ کرد: در این راستا ۳۷۱ معتاد متجاهر، ۱۱۰ خرده‌فروش و ۱۲ قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند.

این مقام انتظامی همچنین از کشف ۱۱ کیلو و ۲۷۷ گرم تریاک، ۶ کیلو و ۷۶ گرم هروئین، یک کیلو و ۱۱۵ گرم حشیش، ۲ کیلو و ۳۲۴ گرم شیشه و ۲۰ کیلو و ۲۰۵ گرم سایر موادمخدر طی این عملیات ها خبر داد.

وی تصریح کرد: معتادان از طریق دادگاه درمان‌مدار به مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با موادمخدر معرفی و خرده‌فروشان و قاچاقچیان موادمخدر با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار حسن‌پور در پایان با تاکید بر اجرای مستمر اینگونه طرح‌ها خاطرنشان کرد: برخورد با پدیده شوم اعتیاد و موادمخدر که زمینه‌ساز بسیاری از جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی است با قدرت در دستور کار پلیس قرار دارد.

گزارش دیگری از این مرکز به نقل از فرمانده انتظامی رشت حاکی از کشف چهار دستگاه بی‌سیم غیرمجاز و قاچاق در بازرسی از یک واحد صنفی و معرفی متصدی آن به مرجع قضائی است.

سرهنگ محمود حافظی با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۲ در بازدید از یک واحد صنفی در سطح حوزه استحفاظی تعداد چهار دستگاه بی‌سیم دارای برد غیرمجاز، فاقد هرگونه مجوز و قاچاق را کشف کردند و برابر نظر کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات ۳۸۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت در پایان با اشاره به اینکه در این رابطه پرونده تشکیل و متصدی ۳۶ ساله مغازه مورد نظر در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، از مردم خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری کلاهبردار مالی ۲۴۰ میلیارد ریالی در رشت

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری محکوم متواری مالی ۲۴۰ میلیارد ریالی در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی افزود: در پی ارجاع یک فقره حکم صادره از اجرای احکام مدنی دادگستری شهرستان رشت به پلیس آگاهی استان مبنی بر شناسایی و دستگیری محکوم علیه متواری پرونده‌های کلاهبرداری در خصوص خرید و فروش ملک به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان با انجام اقدامات فنی و نامحسوس نسبت به شناسایی متهم و جمع‌آوری ادله و مستندات لازم اقدام کردند، بیان کرد: پلیس متهم این پرونده‌ها در یک عملیات غافلگیرانه در منطقه لولمان شهرستان رشت دستگیر کرد.

این مقام انتظامی از اعتراف این فرد پس از مواجهه با مدارک، شواهد و مستندات به بزه انتسابی خود مبنی بر کلاهبرداری خبر داد و بیان کرد: متهم ۶۰ ساله با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.