مدیر بازاریابی جاباما می‌گوید: با مطالعاتی که روی کاربرانمان داشتیم متوجه شدیم موضوع استفاده از نظرات سایر مسافران اهمیت بسیار بالایی دارد.

اگر در تهران زندگی می‌کنید، احتمالا این روزها چشمتان بیلبوردهای جاده‌های شهر که به نظرات کاربری از تجربیات کاربران جاباما اشاره می‌کند خورده است. بیلیوردهایی که امتیازدهی حاصل از رزرو اقامتگاه را به شکل‌های مختلف نشان می‌دهد.

در این بیلبوردها امتیازات از ۳ تا ۵ برای اقامتگاه‌ها را می‌توان مشاهده کرد و همچنین شامل نظرات کاربرانی است که به مزایا و معایب یک اقامتگاه اشاره کرده‌اند.

فرهاد بهشتی مدیر بازاریابی جاباما در همین زمینه گفت: «ما تمرکز و توجه ویژه‌ای به اعتمادسازی از ایجاد امکان ثبت و مشاهده تجربیات کاربری داریم و با برجسته کردن نظرات و امتیازات کاربران، این رویکرد را دنبال می‌کنیم که در نتیجه به افزایش اعتماد عمومی و آگاهی‌بخشی در صنعت گردشگری در فضای آنلاین کمک خواهد کرد.»

به نظر می‌رسد حالا رهبر بازار رزرو آنلاین اقامتگاه در ایران، قصد دارد افراد بیشتری را به بررسی نقدهای بی‌طرف مسافران قبلی درباره اقامتگاه‌ها تشویق کند، تا این طریق، افراد با آگاهی و اطمینان بیشتری، اقامتگاه موردنظرشان را رزرو کنند.

مدیر بازاریابی جاباما در پاسخ به چرایی توجه به این موضوع و این کمپین گفت: «با مطالعاتی که چند وقت اخیر روی کاربرانمان داشتیم متوجه شدیم موضوع استفاده از نظرات سایر مسافران برای کاربران جاباما اهمیت بسیار بالایی دارد. آمارهای ما نشان می‌دهد درصد بالایی از کاربرانمان حتما پیش از سفر، نظرات و تجربیات بقیه مسافران را از اقامتگاه‌های مدنظر مطالعه می‌کنند.»

او ادامه داد: «نکته جالب اینجاست که در همین بررسی‌ها متوجه شدیم قبل از رزرو اقامتگاه بیشتر از هرچیزی مساله نظافت و تمیزی اقامتگاه اهمیت بسیار بالایی برای کاربران دارد. اما بعد از انجام سفر و برگشت از مسافرت مردم بیشتر به نحوه میزبانی اهمیت می‌دهند و درباره رفتار میزبان نظر می‌نویسند.»

بهشتی گفت: «مطالعات و بررسی‌های ما نشان می‌دهد یک میزبان خوب می‌تواند حس بسیار خوبی را در میهمان‌های بالفعل و بالقوه اقامتگاه‌ها ایجاد بکند و در نتیجه این انتقال حس خوب منجر به افزایش اعتماد کاربران خواهد شد.»

با اعلام جاباما در طول ۵ ماه گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار نظر تازه از تجربه مسافران این پلتفرم ثبت شده و مجموع نظرات کاربران در یکی از کسب و کارهای آنلاین حوزه گردشگری و رزرو اقامتگاه به عدد کم‌نظیر ۶۰۰ هزار عدد رسیده است.

این تعداد نظرات کاربری از تجربیات مختلف مردم که در کسب و کارهای حوزه گردشگری ایران بی‌نظیر است، رشد قابل توجهی از افزایش اعتماد مردم در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه را نشان می‌دهد.

فرهاد بهشتی مدیر بازاریابی جاباما در همین زمینه گفت: «بحث اعتماد در پلتفرم‌هایی شبیه جاباما بسیار مهم است و کسب و کارهای بسیار مشهور و بزرگ دنیا در این زمینه نیز به مساله اعتماد توجه ویژه دارند. به همین دلیل دو موضوع امکان خواندن تجربیات و نظرات مسافران از طرف کاربران و بحث میزبانی برای ما اهمیت بالایی دارد.»

او در پایان گفت: «میزبان خوب می‌تواند به خوبی در ایجاد و افزایش اعتماد نقش داشته باشد تا کاربران تمایل داشته باشند دوباره از آن اقامتگاه یا از آن پلتفرم برای مسافرت استفاده کنند و حتی این تجربه را به دیگران هم منتقل کنند.»

مدیران جاباما اعتقاد دارند در پلتفرم‌هایی که دو طرف آن مردم با یکدیگر سر و کار دارند و خدماتی بین آن‌ها رد و بدل می‌شود، کیفیت این ارتباط و خدمت‌رسانی بسیار اهمیت دارد.