تهران - ایرنا - دولت عراق حمله ارتش آمریکا به مواضع نظامی عراق را که منجر به شهادت یک شهروند غیرنظامی و زخمی شدن ۱۸ نفر دیگر شد، محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت ملی عراق دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های عراقی، دولت عراق امروز با صدور بیانیه ای این حمله را تجاوز بی رحمانه توصیف کرد و افزود: آنچه در سحرگاه امروز رخ داد و در آن پایگاه‌های نظامی عراقی به بهانه پاسخ به هدف قرار گرفتن پایگاههای آمریکایی مورد هدف قرار گرفت و منجر به شهادت یک نفر و مجروح شدن ۱۸ تَن دیگر از جمله غیرنظامیان شد، اقدامی خصمانه و غیرسازنده است که در خدمت منافع مشترک بلندمدت و توسعه امنیت و ثبات نیست.

دولت عراق در این بیانیه تاکید کرد که این اقدامات خصمانه، نقض حاکمیت عراق به‌شمار می‌رود و تحت هر عنوانی غیرقابل قبول و برخلاف ادعای آمریکا مبنی بر گسترش روابط با عراق است.

پیشتر ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا موسوم به (سنتکام) بامداد امروز سه شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که حملاتی را علیه مواضع کتائب حزب الله عراق (زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق) انجام داده است.

سنتکام در این بیانیه ادعا کرد: در پاسخ به حملات متعدد علیه نیروهای ائتلاف (آمریکایی) در عراق و سوریه، ارتش آمریکا حملات هوایی را علیه چندین تأسیسات مورد استفاده کتائب حزب‌الله و گروه‌های وابسته در عراق در ساعت ۸:۴۵ بعد از ظهر ۲۵ دسامبر (۴ دی) انجام داد.

این حمله درحالی انجام شد که پیش از این مردم، نمایندگان و گروههای مقاومت عراق در مناسبت های مختلف بر لزوم خروج کامل نظامیان آمریکایی از کشورشان تاکید کرده اند.