تهران- ایرنا- سخنگوی هلال احمر فلسطین در غزه گفت که بمباران های رژیم صهیونیستی ادامه دارد و هیچ منطقه ای در نوار غزه امن نیست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «رائد النمس» در گفت وگو با شبکه الجزیره افزود: وضعیت بهداشتی نوار غزه با ادامه بمباران ها روز به روز بدتر می شود.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی حتی در مناطقی که اعلام کرده بود، امن است، شهروندان را هدف قرار می دهد و از ورود نیروهای امدادی به مناطقی که بمباران کرده، جلوگیری می کند.

النمس گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر در باریکه غزه با گرسنگی دست و پنجه نرم می کنند و همه ساکنان این منطقه با نبود کامل مواد غذایی روبرو هستند و نیاز به ورود مستمر مواد غذایی به این منطقه است.

این در حالی است که «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که دبیر کل سازمان ملل در خصوص تداوم درگیری ها میان رژیم اسرائیل و حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی بشدت نگران است و از همه طرف ها می خواهد که به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارند.

دوجاریک تصریح کرد: سازمان ملل متحد همچنان از نیروهای اسرائیلی می خواهد از اقداماتی که وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه را از این نیز بدتر کند، خودداری کنند و غیرنظامیان را بیش از این در رنج قرار ندهند.

سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد : غیرنظامیان از جمله خدمه درمانی، ‌ روزنامه‌نگاران و کارکنان سازمان ملل و زیرساخت‌های غیرنظامی در هر حال باید محافظت شوند.

وی ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل بار دیگر بر نیاز به جریان پیوسته و پایدار کمک‌های انسانی به غزه برای پاسخ به نیازهای مردم آن تاکید و تصریح می کند، مردمی که دستور تخلیه دریافت کرده‌اند، جای امنی برای رفتن ندارند.

به گفته دوجاریک، گوترش همچنین نسبت به افزایش خشونت‌ها در منطقه اشغالی کرانه باختری از جمله افزایش عملیات نظامی اسرائیل، شمار بالای تلفات و بازداشت غیرنظامیان، افزایش خشونت از سوی شهرک‌نشینان و نیز حملات فلسطینیان علیه اسرائیلی‌ها بشدت نگران و خواستار از سرگیری آتش‌بس و آزادی تمام اسرا است.

سخنگوی سازمان ملل گفت: توزیع کمک‌ها در خان یونس به دلیل شدت درگیری‌ها متوقف شده است.

وی ادامه داد: برنامه جهانی غذا هشدار می دهد که هشت هفته پس از جنگ، خطر بزرگ قحطی برای همه مردم غزه وجود دارد.