بیرجند - ایرنا - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی گفت: مجموعه ۴۰ جلدی "ره‌نامه" دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مومن، دانا و انقلابی در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه که همزمان با سراسر کشور در این دانشگاه برگزار شد، افزود: این مجموعه در خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر را تبیین می‌کند.

وی گفت: مجموعه ۴۰ جلدی "ره‌نامه" تازه‌ترین آثار انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با بیان اینکه شکل کتاب‌های این مجموعه همراه با روحیه جوانی و دانشجویی است ادامه داد: امروز مطالعه کتاب قابل قبول نیست لذا براساس منویات رهبر انقلاب، کتابخوانی و علم آموزی یک واجب است و یکی از ابزارهای کمال بشر محسوب می‌شود.

وی به دانشجویان توصیه کرد که کتاب خوب را انتخاب کنند و اصل و مبنا را مطالعه کتاب بدانند.

مدرس و مبلغ دینی هم در این مراسم اظهار داشت: سه مدل حکمرانی در دنیا داریم که مدل اول ترس بوده مانند آمریکا که پر از نفرت است، مدل دوم دزدان دریایی که تمدن اروپایی بر پایه غارت اموال دولت‌ها ساخته شده و مدل سوم ولایت که در ایران حاکم است.

حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده گفت: اکنون در حساس ترین منطقه که دور تا دور آن آتش حاکم است امن ترین کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه مساله جلیقه زردهای اروپایی بحث اقتصادی است افزود: ملاک در اروپا پول است و منفعت طلبی باعث می‌شود که ارتباط بین ملت و دولت شکل نگیرد.

این مبلغ دینی گفت: ظرفیتی به برکت خون شهدا و مدافعان حرم در کشور رخ داده است اما ما ظرفیت سوزی کرده‌ایم در صورتی که امروز دنیا به اندیشه‌های والای ولی فقیه می‌اندیشد.

وی با بیان اینکه گرفتار اندیشه ورزی سیاسی شده‌ و از اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری دور شده‌ایم افزود: امروز اندیشه رهبر معظم انقلاب که براساس اندیشه حضرت امام حسین (ع) است؛ خریدار دارد.

حجت‌الاسلام مجتهدزاده گفت: رهبر معظم انقلاب یک نعمت بزرگی برای ما هستند و همه ما باید قدر این نعمت عظیم را بدانیم.

آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از مقامات کشوری در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

این آیین در دانشگاه بیرجند با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه بیرجند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، جمعی از روحانیون، اساتید و دانشجویان برگزار شد.