تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اتمی کشور برای سومین بار با حضور در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به طور مستقیم به پرسش‌های شهروندان در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه کاری خود پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، محمد اسلامی روز سه‌شنبه - پنجم دی ماه - در جریان جلسات پاسخگویی برخط هیات دولت به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود در این وزارتخانه شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مشروح این نشست گفت: امروز وارد عرصه های شدیم که با ایجاد ظرفیت برای جمهوری اسلامی ایران تراز برتر را بدست آورده ایم و در تراز کشورهای پیشرو قرار گرفتیم که این با لطف الهی و همت همکارانمان انجام شده است.

وی فناوری هسته ای را یک فناوری شکافنده دانست و عنوان کرد: فناوری هسته ای یعنی باز کننده مسیرهای دست نیافتی برای دست یابی به علوم و فنون پیشرفته و علوم ‌فنون پیشرفته اقتدار آفرین و قدرت ساز است و به همین دلیل استکبار منع و مزاحمت ایجاد می‌کند وهمه ابزارهای را بکار گرفته تا ایران به این مرحله نرسد که خوشبختانه ایران در این مسیر توانست موفق شود.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به بیانات رهبری در خرداد امسال که صنعت و فناوری هسته ای را یک آبروی ملی و یک اعتبار بین المللی برای کشور دانستند، خاطر نشان کرد: امروز شاید ۱۱۰ دهمین بازدید تخصیصی و حرفه ای را برای روایت گری برگزار کردیم که در گذشته سابقه نداشته و با رشد ۵۷۰ درصد بازدیدها روبرو هستیم. عناصر فعال را با ادبیات خودشان آگاه می کنیم تا روایت گری حقیقت را در مقابله روایت گری ناصواب ارایه دهیم و اهداف خود را بهتر تبیین و توسعه دهیم.

مردم از رییس سازمان انرژی اتمی چه پرسیدند؟

رییس سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگاران درباره دغدغه مردم که در نشست در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی عنوان شد، گفت: حضور مسئولان در مرکز ارتباطات و پاسخ به دغدغه های مردم اقدام ارزشمندی که در دولت سیزدهم تقویت و گسترش یافته و به ساختار اثر گذار تبدیل شده که نتیجه گراست.

اسلامی گفت: اقدامات مرکز به گونه ای است که اگر مردم مطالبه ای دارند مطرح و تا انتها پیگیری می‌کنند.برای سومین بار در این مرکز حضور یافتم و البته بیشتر تماس ها در حیطه فعالیت کاری سازمان انرژی اتمی از جنس پیشنهاد و تقاضا است.

وی ادامه داد: در بخش مسئولیت اجتماعی مردم تقاضاهایی را مطرح می کنند و پاسخگو هستیم به عنوان نمونه در برخی از سایت های ما از روستا ها نیاز به لایروبی قنات داشتند انجام دادیم یا نیاز به تاسیسات فرهنگی داشتند بویژه در ایجاد بیمارستان که برای اورژانس هسته ای است، در این زمینه سرمایه گذاری کردیم و بزرگترین سرمایه گذاری را در این راستا در اراک انجام دادیم و سال گذشته افتتاح شد.

در دولت سیزدهم تعداد مدارس انرژی اتمی به ٢١ رسید

معاون رییس جمهور گفت: همچنین مدارس انرژی اتمی که جزو مدارس برتر کشور و نخبه پرور هستند که در دولت قبل هفت مدرسه بود که در دولت سیزدهم به ٢١مدرسه افزایش داده شده است و در حال توسعه آن هستیم. مقطع تحصیلی در گذشته دبیرستان بود و اکنون به دبستان هم رسیده تا پرورش استعداد داشته باشیم.

ایجاد اورژانس هسته ای در بوشهر و اراک

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره ایجاد اورژانس هسته ای و برنامه سازمان برای این امر مهم بیان کرد: ایجاد اورژانس هسته ای در برنامه دولت بوده به عنوان نمونه در بوشهر و اراک ایجاد شده است. 

در ادامه رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری هم در این نشست گفت: صنعت هسته ای کشور خارچشم دشمنان این مرزوبوم و براندازان است و روزی نبوده که علیه پیشرفت های کشور در این حوزه سم پاشی و سنگ اندازی نداشته باشند.

حجت السلام احمد صالحی بیان کرد: دشمنان تلاش کردند از طریق وحشت آفرینی و ترور و زیر فشار قردادن ملت ایران از ناحیه اقتصادی آنها را از مسیری که می روند منصرف کنند اما همه این نقشه های شوم حاصلی برای طراحان نداشت.وی این را اضافه کرد که به تعبیر مقام معظم رهبری توانمند شدن کشور در این حوزه و پیشرفت های صنعت هسته ای ابروبخش کشور است و این توصیف بیانگر ارزش و اهمیت کاری است که در سازمان انرژی اتمی و با تلاش دانشمندان و کارشناسان در این زمینه شکل می گیردرییس مرکز ارتباطات م دمی ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد که ارتباطات و پیوند صنعت هسته ای کشور با نخبگان و دانشمندان مستحکم تر از همیشه حفظ و تقویت شود تا اثرات آن در رشد و تعالی کشور نمایان تر شود