تهران - ایرنا - رئیس سازمان ثبت احوال کشور از پیش بینی اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد تومانی برای توسعه حوزه فناوری این سازمان در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هاشم کارگر روز سه شنبه در مراسم رونمایی از سند هویتی شهید فخری زاده، با گرامیداشت سالروز ثبت احوال، گفت: سازمان ثبت احوال امروز خدمات متنوعی را به شهروندان ارائه می‌دهد و تلاش کرده است در جهت هوشمندسازی و الکترونیک کردن این خدمات گام بردارد.

وی با بیان اینکه اگر در خدمات سازمان ثبت احوال خللی ایجاد شود، بسیاری از دستگاه‌ها نیز در ارائه خدمات خود ناکام می مانند، افزود: در سازمان ثبت احوال هوشمندسازی تمام امور و با رویکرد تحقق سازمان هوشمند به شکل جدی برنامه ریزی شده و دنبال می‌شود.

کارگر از تشکیل پنج شورا در سازمان ثبت احوال خبر داد که با برگزاری جلسات هفتگی، ضمن برنامه ریزی برای تحقق وظایف و مسئولیت‌های سازمان، نقاط ضعف، قوت و فرصت‌ها و تهدیدها را مورد بررسی قرار می دهند و تمامی این تلاش‌ها ذیل هوشمندسازی به عنوان هدف سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ اعتبار حوزه فناوری در این سازمان ۹ میلیارد تومان بود، افزود: کم بودن این اعتبار برای همه واضح است اما با تلاش مضاعف همکاران اقدامات بسیار موثری صورت گرفت و برای سال ۱۴۰۳ این اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۴۸۰ میلیارد تومان پیش بینی درآمد سازمان ثبت احوال بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و برای سال آینده پیش بینی می شود این درآمد به عدد ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش ایرنا، همزمان با روز ملی ثبت احوال( سوم دی ماه) از سند سجلی شهید فخری زاده با حضور وزیر کشور، رئیس سازمان ثبت احوال کشور و جمعی از مسئولان و فرزند این شهید بزرگوار رونمایی شد.

شهید محسن فخری زاده از دانشمندان پرافتخار هسته‌ای و دفاعی کشور توسط رژیم صهیونیستی در هفتم آذر ۱۳۹۹ ترور شد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد.