مراغه- ایرنا- پیکر مطهرِ شهید گمنام را که از مسجد «اسلامیه» در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر مراغه خارج کردند، مردم محله فوج‌فوج به جمع عاشقان پیوستند و به یک عزاداری مردمی شکل دادند؛ عزاداری خودجوشی که علم آن را شهیدی ۱۸ ساله برافراشت.

به گزارش ایرنا، زن و مرد و کوچک و بزرگ، عصر روز سه‌شنبه به دنبال این دسته عزاداری راه افتادند و مسیری طولانی و گاه، کوچه پس کوچه‌های باریک را سینه‌زنان طی کردند.

عزاداری خودجوشی که علم آن را شهیدی ۱۸ ساله برافراشت

این عزاداران بارها و بارها «عزیز رهبر از کجا آمده؟ از سفر کرب و بلا آمده» را زمزمه کردند و برای شهیدی که خانواده‌اش در کنارش نیست، همدم و همراه شدند.

مسئولان می‌گویند که محل شهادت و میعادگاه این شهید گمنام، شلمچه است و هیچ نسبتی هم با مراغه و مردمانش ندارد اما کسی از حاضران در این عزاداری گمان نکرد که این آشنا، غریب باشد.

حضور برخی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران با چشمانی اشک‌آلود که سایر عزاداران و فرمانده سپاه ناحیه مراغه را در این آیین همراهی کردند نیز تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس این شهرستان را تداعی کرد و فرصتی دیگر برای تجدید میثاق با شهدا و آرمان‌های شهدا فراهم شد.

شهید گمنام مراغه علم عزای حسینی برافراشت

به گزارش ایرنا این شهید گمنام صبح امروز با استقبال مردم و به ویژه دهه نودی‌ها وارد این شهرستان شد و تا ساعتی دیگر نیز آیین شبی با شهید در مسجد «پیر روشنایی» این شهر برگزار می‌شود.

مسجد امام صادق (ع) دانشگاه مراغه نیز در ساعت ۲۱ امشب میزبان پیکر این شهید گمنام و دانشجویان خواهد بود و «ولی‌الله کلامی زنجانی» در این آیین اشعاری را قرائت می‌کند.

آیین زیارت عاشورا در کنار پیکر مطهر این لاله گمنام نیز از ساعت هشت فردا، چهارشنبه با اجتماع مردم ولایتمدار مراغه در مسجد شهدا آغاز شده و پیکر مطهر این شهید گمنام در ساعت ۱۰ تشییع می‌شود.

پیکر این شهید گمنام از مسجد شهدا تا میدان مصلی با حضور دانشجویان و اهالی شهرستان تشییع شده و در نهایت در محوطه دانشگاه مراغه تدفین می‌شود.

۲۶ آذرماه نیز پیکر یک شهید گمنام دیگر با استقبال و حضور پرشور و شعور مردم در مراغه تشییع، و در پادگان امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.