یزد- ایرنا- هشتاد و نهمین خانه هلال استان یزد امروز (سه‌شنبه) در آیینی با حضور جمعی از مردم و مسئولان در محله تاریخی و گردشگری منگاباد شهرستان مهریز افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان یزد در این آیین گفت: تشکیل خانه هلال در مناطق مختلف شهری و روستایی با همکاری مردم و حمایت و همراهی مسئولان جزو برنامه‌های مهم این جمعیت است که تاکنون در استان اقدامات خوبی انجام شده است.

" محمد عشقی " در این آیین با قدردانی از همکاری مسئولان مهریز و همراهی و پیگیری مردم به اهمیت و نقش خانه هلال در مناطق مختلف اشاره کرد و ادامه داد: این خانه‌ها در عمل به عنوان پایگاه‌های هلال احمر کوچک بر حسب ضرورت نسبت به رفع نیازهای شهروندان ماموریت خود را انجام می‌دهند.

همچنین "محمد دهقان بنادکی "فرماندار شهرستان مهریز با بیان اینکه حضور برخی از افراد یا گروه‌ها، آرامش را بین مردم تداعی می‌کند همان گونه که در مواقع بحرانی، لباس مقدس اعضای هلال احمر مایه آرامش است گفت: تقویت هلال احمر نقش مهمی در خدمت به مردم دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و افتخارات محله منگاباد ابراز امیدواری کرد باید از این ظرفیت‌ در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های شهر قدم برداریم و این خانه هلال با استفاده از ظرفیت‌های محله به تحقیق به اهداف جمعیت هلال‌احمر شهرستان می‌پردازد.

همچنین به منظور بررسی وضعیت پروژه‌های نیمه تمام هلال احمر مهریز با حضور مسئولان محلی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از داروخانه، مرکز درمانی جمعیت هلال‌احمر و ساختمان امدادی و مدیریت بحران شهرستان بازدید به عمل آمد.

تعداد اعضای زیرپوشش جمعیت هلال حمر مهریز بیش از سه هزار نفر است که شامل داوطلبان، جوانان و امداگران زن و مرد است که سالانه به صورت افتخاری با این جمعیت همکاری دارند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد و در مسیر یزد به بندرعباس، کرمان، زاهدان و ایرانشهر واقع است که نقش موثری در برقراری ارتباط کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دارد .

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.