قرچک - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۹ دی، نماد انقلابی‌گری و ولایت‌مداری امت همیشه در صحنه انقلاب است که خط بطلانی بر فتنه و فتنه‌گری در ایران کشید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین صفار هرندی شامگاه سه‌شنبه در نشست بصیرتی مردم قرچک که در مسجد ولیعصر (عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حماسه عظیم ۹ دی نشان از انقلابی گری، بصیرت و ولایت مداری مردمی دارد که با از خودگذشتگی، در سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، از سال ۱۳۵۸ تا سال ۱۳۶۷ در برابر دشمنان قسم خورده و تا بن دندان مسلح نظام مقاومت کردند و سرانجام با شناخت و بصیرت، در سال ۱۳۸۸ فتنه دشمنان داخلی و خارجی را خنثی نمودند.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای فتنه سال ۸۸، چندصدهزار نفر، با اعتراض به نتیجه انتخابات و بیان این که حق ما در انتخابات ریاست جمهوری ضایع شده، به صحنه آمدند و کشور را به سمت غبار فتنه پیش بردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که تنها راه شناخت و مقابله با فتنه، تبعیت محض از ولایت فقیه است، افزود: در سال ۱۳۸۸، فتنه ای با هم افزایی دشمنان داخلی و عوامل داخلی شکل گرفت تا اصل ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد ولی هدایت‌های رهبر معظم انقلاب باعث شد تا بصیرت انقلابی مردم شکل گرفته و فتنه را خنثی کنند.

صفارهرندی ادامه داد: پس از اجتماعات مردم، فرمایشات و خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نماز سیاسی عبادی جمعه، سرونوشت ساز شد و موجب گردید تا این جریان خطرناک خنثی شود.

وی گفت: خطبه‌های پرمحتوا، تبیین‌گر و اثربخش رهبر معظم انقلاب چنان آرامشی را به کشور وارد کرد که تمام آشوب‌هایی که توسط عده‌ای جوان که نادانسته وارد خیابان شده و از حمایت‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و مالی معاندین و مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی همراه گردیده بود، خنثی شد.

صفار هرندی تأکید کرد: پس از سخنرانی عالمانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب، با وجود کور شدن چشم فتنه، مردم در خروشی حماسی و خودجوش وارد میدان شدند و با حماسه ۹ دی، تمامی نقشه‌های دشمن را نثش بر آب کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: امروز نیز کشور با فتنه‌های گوناگون و دشمنی‌های متعددی مواجه است که ختثی شدن آن‌ها تنها در سایه تبعیت از ولایت فقیه و داشتن بصیرت محقق می‌شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.