به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا شهنوازان روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مترقی این نهاد آموزشی در راستای بهره گیری از خرد جمعی، ایجاد بستر مناسب برای جلب مشارکتهای مردمی و نیز بکارگیری همه ظرفیتها گام موثری در جهت تحقق و پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت به شمار میرود.
وی با تأکید بر اهمیت اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: نهاد آموزش و پرورش تربیت نسلها را برعهده داشته و شورای آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی دقیق زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم آورد.
فرماندار تفتان بر اهمیت و ضرورت اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش در موعد مقرر تاکید کرد.
وی با بیان اینکه نقشآفرینی شوراهای آموزش و پرورش میتواند مشارکت و نظارت مردم را در امر تعلیم و تربیت تضمین کند افزود: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت است و میطلبد تعامل خوبی بین این نهاد و سایر دستگاهها باشد.
شورای آموزش و پرورش بازوی توانمند فکری و فرهنگی جامعه
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز گفت: شورای آموزش و پرورش بهعنوان بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی زمینه ساز رشد همه جانبه جامعه است.
حسن بروشکی اظهار کرد: در کنار مطرح کردن مشکلات باید راهکارها و پیشنهادات برای رفع مشکلات مطرح و در جلسات شورای آموزش و پرورش، بررسی و روی آن اقدام کارشناسی صورت گیرد.
وی با اشاره به نیمه تمام ماندن و کمبود تجهیزات مدارس تفتان افزود: عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در این زمینه ضعیف بوده و باید هر چه سریعتر نسبت به تکمیل مدارس نیمه تمام و همچنین تجهیز مدارس این شهرستان اقدام کند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید بازدهی و خروجی مطلوبی داشته باشد به طوریکه در جلسات بعدی مصوبات جلسه قبل به صورت کامل، جامع انجام شده و راه برای انجام مصوبات جدید کاملا هموار باشد.
وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس متعهد و از نیروهای جهادی باشند گفت: استفاده از ظرفیت قانونی شوراها در سیاستگذاری و تصمیم گیری ها در سطح استان و شهرستان به منظور تقویت فرآیند تعلیم و تربیت در جامعه ضروی است.
مدیر آموزش و پرورش تفتان نیز با اشاره به نقش مهم شورای آموزش و پرورش در فرآیند تعلیم و تربیت یادآور شد: این شورا با نگاه بومی میتواند کاربرد زیادی در پاسخگویی به نیازهای مدارس داشته باشد و می تواند با برنامه محوری گره گشای مشکلات این حوزه باشد.
حبیب الله بارانی اظهار کرد: از ظرفیت خیران مدرسه ساز سیستان و بلوچستان و خارج استان نهایت استفاده را در مناطق محروم، وسیع و کم برخوردار تفتان بهره خواهیم برد.
وی افزود: مصوبات اولین جلسه با حضور مدیرکل کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در تفتان شامل پیگیری و اخذ مجوز دبیرستان نمونه در این شهرستان بوده و مقرر شد ۱۹ مدرسه در مقاطع مختلف که توسط شهرستان های همجوار در حوزه جغرافیایی تفتان واقع شده و اداره آن توسط همان شهرستانها است به آموزش و پرورش تفتان جهت اداره امور ارجاع داده شوند.
همچنین برای تقویت درسی دانش آموزان پایه دوازدهم کلاس های تقویتی و آزمون های تستی و تشریحی برگزار و گرفته شود.