ایلام- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی با جدیت و طبق قانون به صورت ویژه دنبال می شود، گفت: ۶ کمیته پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان فعال است.

به گزارش ایرنا، "اسماعیل قمری" شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری دهلران، با اشاره به حماسه مردم ایران اسلامی در نهم دی ماه، اظهار کرد: نهم دی ماه روز بصیرت و ولایت مداری و در دفاع از انقلاب و ارزش هاست که در تاریخ ماندگار شد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات ۱۱ اسفند و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای، افزود: انتخابات تکلیفی شرعی برای همه بوده و بر ما مدیران نیز این تکلیف مضاعف است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام اظهار کرد: دشمن به دنبال کم رنگ کردن مشارکت مردم در انتخابات است و با درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم این توطئه خنثی خواهد شد.

قمری با اشاره به فعالیت ستادهای انتخاباتی به صورت مجازی البته با دریافت مجوز، گفت: این کار نقش موثری در تسهیل در کار کاندیداها و شناخت آنها برای مردم دارد.

وی با بیان اینکه ۲۸ فرایند از ۲۹ فرایند انتخابات الکترونیکی است، تصریح کرد: به لحاظ قانونی پیشگیری از جرائم انتخاباتی شامل قبل، حین و بعد از انتخابات است، در مرحله قبل از انتخابات هدف پیشگیری بوده و دست اندرکاران و متولیان این مهم را پیگیری می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام با اشاره به جلسات انتخاباتی در شهرستانها و دعوت از اعضای شورای نگهبان افزود: مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بر این اساس صیانت از آرای مردم از مهمترین موضوعات است.

وی از اعضای شورای تامین و دستگاه قضای شهرستان در راستای پیشگیری از قاچاق سلاح و مهمات قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه امنیت پایدار در شهرستان دهلران حاکم است.

در این نشست اعضای شورای اداری دهلران در خصوص برگزاری انتخابات باشکوه در این شهرستان یحث و تبال نظر کردند.