گناباد-ایرنا- مجتمع بهداشتی، درمانی و آموزشی «علیزاده» گناباد با همکاری خیران سلامت روز پنج‌شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد در آیین افتتاح مجتمع بهداشتی، درمانی و آموزشی یادبود زنده‌یاد «علیزاده» گفت: این مجتمع با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و با صرف اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در چند طبقه احداث شده است.

دکتر رضا احمدی اضافه کرد: همچنین امروز با حضور وزیر بهداشت بخش داخلی بیمارستان آیت الله مدنی شهرستان بجستان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: بخش داخلی بیمارستان آیت الله مدنی بجستان به وسعت یک هزار و ۲۰ متر و با صرف اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

طرحهای بهداشتی و درمانی که روز پنج شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستانهای گناباد و بجستان به بهره برداری می رسند، در مجموع سه هزار و ۲۲۰ متر مربع زیربنا دارند و برای احداث آنها ۳۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بدو ورود به شهرستان گناباد با حضور در گلزار شهدای گمنام واقع در مرقد علامه بهلول گنابادی با آرمانهای شهدا تجدید بیعت کرد.

شرکت در جلسه هیات رییسه و بازدید از پردیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد و بیمارستانهای علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی بجستان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر بهداشت به شهرستانهای گناباد و بجستان به شمار می رود.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۲ بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی ، مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی است.

۱۳۰ عضو هیات علمی در چهار دانشکده پزشکی، بهداشت، پرستاری و پیراپزشکی، آموزش دو هزار دانشجو را در این دانشگاه بر عهده دارند.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد شامل مراکز تحقیقاتی توسعه اجتماعی و ارتقا سلامت، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) ، پرستاری، بیماریهای عفونی و سلامت باروری و جمعیت است.
بیش از ۱۴۰ هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد و بجستان زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.