مشهد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: پیشنهاد می شود روز وفات حضرت ام‌البنین(س) مادر گرامی حضرت عباس(ع) به نام روز مادران شهدا در تقویم رسمی کشور ثبت شود تا به‌موازات همه این تلخ‎کامی‎ ها، صبر ام ‎البنین‎ های انقلاب اسلامی در تاریخ جاودانه شود.

فاطمه بنت حِزام مشهور به‌ اُمّ‌الْبَنین از همسران امام علی(ع) و مادر حضرت عباس(ع) علمدار کربلا، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر چهار نفر در روز عاشورا و در رکاب امام حسین بن علی (ع) به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز پنجشنبه در دومین همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید در مشهد افزود: انقلاب اسلامی با صبر خانواده شهدا و ایستادگی فرزندان برومندشان توانسته تا به امروز در مقابل همه فشارها و تهدیدها مقاومت کند و در هر معرکه پربلا، پیروز باشد.

وی ادامه داد: از آغاز شروع قیام امام(ره) تا امروز حدود ۶۰ سال از عمر این انقلاب می‌گذرد و هر زمان فرهنگ شهادت توسعه بیشتری پیدا می‌کند، حاکمیت این انقلاب نیز در منطقه و عالم افزوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خون این شهدا بر پیکر دین و قرآن تزریق شده است تا عزیزتر و عظیم‌تر از قبل در دنیا ظاهر شوند همان‌طور که امروز آشکار است و از روز آغاز بعثت رسول گرامی اسلام(ص) تاکنون هرگز موج اسلام‌‎خواهی در دنیا به‌اندازه امروز نبوده است.

علم الهدی افزود: این که ملت‌های مختلف در اقلیم‌های گوناگون و سرزمین‌هایی گسترده در عالم به اسلام و قرآن علاقه‌مند شوند و فطرت خداجوی آنان به دین خدا اقبال پیدا کند همه این‌ها به برکت خون‌های پاک و مطهر شهداست.

وی ادامه داد: این که خانه شهدا تبدیل به مراکز تعظیم شعائر دین شود و کودکان، نوجوانان و جوانان دیگری را با رویکرد ترویج شهادت با مفاهیم بلند دینی آشنا کند خیلی ارزش دارد و باعث می‌شود ترویج شهادت در جامعه ما نهادینه شود و ثابت می کند که این پرچم در جامعه ما همچنان در اهتزاز است.

علم الهدی گفت: بزرگ‌ترین آموزه شهدا این بود که همه داشته‌های خود را فدای دین خدا کردند که این منطق اگر در جامعه نهادینه شود، دیگر مقام، ثروت، شهرت، قدرت و هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند انسان مسلمان و انقلابی در جامعه ما را از مسیر حق و صراط مستقیم گمراه کند چون این فرهنگ، دستاورد پایمردی خانواده‌های شهداست تا خونی که از شهدای والامقام بر زمین ریخته شده است حافظ کشور و ضامن بقای دین خدا باشد.

همایش ملی متولیان حسینیه‌های شهید در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی با حضور ۳۰۰ نفر از متولیان حسینیه شهدا برگزار شد.

هم اینک هزار و ۱۰۰ حسینیه شهید در کشور فعال است.