به گزارش ایرنا، رضامراد صحرایی شامگاه پنجشنبه در نشست با اعضای شورای معاونان و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان کرمان افزود: مسایل را باید عمقی نگریست، از ظرفیت شوراها می توان برای رفع مشکلات بهره برد و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش با مولدسازی حل میشود.
وی اظهار کرد: کمبود معلم و فضای آموزشی، پستهای ترکیبی، مشکل مالی، مسایل کلان تعمیرات و تجهیزات و سایر موارد در آموزش و پرورش از گذشته تاکنون وجود داشته است.
صحرایی ادامه داد: بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در درون مجموعه قابل حل هستند لذا نباید دنبال راه حل در بیرون بگردیم.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حل مشکلات این نهاد نیاز به یک بلوغ مدیریتی دارد نه بلوغ شخص مدیر بلکه بلوغ اجتماعی و سازمانی.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش قوی ضامن آینده مطلوب است، معیارهای جاری ما بسیاری از مشکلات را حل نمیکند.
صحرایی با بیان اینکه کیفیت آموزشی مهمترین چالش ماست، گفت: ما هم کار فرهنگی داریم و هم خدمت فرهنگی، اردو، کانون، کتاب، مربی، مشاوره همه اینها خدمات فرهنگی هستند نه کار اصیل فرهنگی.
وی تاکید کرد: رتبه بندی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی اجرا شد، معتقدیم اگر حال معلم خوب باشد حال آموزش و پرورش خوب میشود.