تهران-ایرنا-بیمارستان سوروکا در بئر السبع در سرزمین های اشغالی پنجشنبه شب اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ نظامی مجروح دیگر در غزه به این بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، حال یکی از این نظامیان وخیم گزارش شده است.

مسؤولان بیمارستان سوروکا اعلام کردند که از آغاز جنگ در غزه تاکنون ۲ هزار و ۳۴۶ نظامی مجروح صهیونیستی به این بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش ایرنا ، زیاده خواهی تل آویو در برنامه تبادل اسرا موجب شکست مذاکرات و در نهایت از سرگیری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

ارتش اشغالگر صهیونیستی از صبح جمعه (دهم آذرماه) پس از پایان زمان آتش بس موقت در غزه، بمباران این باریکه را از سرگرفت که در جریان آن تاکنون بیش از ۲۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

البته در این ۸۳ روز از جنگ در غزه همچنین شمار زیادی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی نیز کشته شدند و تلفات انسانی و خسارت مالی به این رژیم در طول تاریخ نامشروع آن بی سابقه اعلام شده است.

در همین راستا، «یوسی یوشوا» خبرنگار حوزه جنگ در روزنامه «یدیعوت آحارونوت» چاپ تل آویو، درباره هزینه‌های سنگین جنگ علیه غزه برای رژیم صهیونیستی اعلام کرد: جنگ غزه فقط برای ارتش اسرائیل، روزی ۱.۲ میلیارد شیکل (۳۳۱.۵ میلیون دلار) هزینه دارد.

«ایتی تیمکین» معاون و مسئول بودجه وزارت دارایی رژیم اشغالگر اخیرا در جلسه ای با اعضای کنست (پارلمان) این رژیم گفت که انتظار می رود جنگ حداقل دو ماه در سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد که ۳۰ میلیارد شیکل برای امنیت و ۲۰ میلیارد شیکل دیگر برای هزینه های غیرنظامی و سایر هزینه ها در پی خواهد داشت.

تیمکین تصریح کرد که این میزان هزینه، هزینه های وزارت جنگ را به بیش از ۴۸ میلیارد شیکل، افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مجموع بودجه سال ۲۰۲۴ از ۵۱۳.۷ میلیارد شیکل اولیه به ۵۶۲.۱ میلیارد شیکل افزایش می یابد که منجر به کسری بودجه ۵.۹ درصدی تولید ناخالص داخلی می شود.

معاون وزارت دارایی رژیم اسراییل پیش بینی کرد که کسری بودجه از ۷۵ میلیارد شیکل به ۱۱۴ میلیارد شیکل در سال آینده افزایش یابد که این شکاف مستلزم کاهش دیگر هزینه ها و افزایش درآمدها است.

در گزارشی که هفته گذشته از سوی بانک «جی پی مورگان چیس» منتشر شد، آمده که حجم اقتصاد رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ غزه، در سه ماهه آخر سال جاری، ۱۱ درصد کوچک‌تر می شود.

ارزیابی های این بانک از بدبینانه ترین ارزیابی های تحلیلگران وال استریت تاکنون بوده و بر این اساس، بسیاری از سرمایه گذاران اقدام به فروش گسترده سهام شرکت های صهیونیستی کرده اند.

بر اساس این گزارش، اقتصاد رژیم صهیونیستی در چهار ماهه سوم سال جاری، تمام سودی را که در طول سال کسب کرده بود، به خاطر تجاوز به نوار غزه، از دست خواهد داد.

آخرین باری که حجم اقتصاد رژیم صهیونیستی شاهد کوچکتر شدن بود، سال ۲۰۲۰ و پس از شیوع کرونا بود.