کرمان - ایرنا - در حالی که رفته رفته به چهارمین سالگرد شهادت سردار دل ها نزدیک می‌شویم، موکب‌های مردمی خدمات رسانی به زائران نیز در حال آماده‌سازی هستند تا پذیرای شهروندان از نقاط مختلف کشور و دنیا باشند.

به گزارش ایرنا، درحالی امسال به چهارمین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی نزدیک می شویم که طی سال‌های گذشته زائرانی از ۸۰ کشور دنیا و ۳۱ استان کشور برای زیارت مزار شهید سلیمانی به کرمان آمده اند و امسال مسئولان کرمان پیش بینی می کنند شمار زائران نسبت به سال‌های گذشته، افزایش یابد.

مردم مناطق مختلف دنیا و کشور در هفته ای که به یاد سیدالشهدی جبهه مقاومت به عنوان هفته مقاومت در کرمان نام‌گذاری شده به کرمان سفر می‌کنند و موکب داران در این روز ضمن توزیع نذورات و انجام فعالیت‌های فرهنگی برای ترویج مکتب شهید سلیمانی، برنامه‌های زیادی طی این هفته تدارک دیده اند.

این روزها منطقه پردیسان قائم و گلزار شهدای کرمان جنب و جوش و شور و شوق زیادی برای استقبال و پذیرایی از زائران سردار دل‌ها دارد، دستگاه‌های اجرایی در حال تامین زیرساخت و خیران و مردم نیز در حال ساخت محل استقرار موکب‌ها هستند و توزیع نذورات در برخی از این موکب‌ها نیز از چندروز قبل آغاز شده است.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده وقت سپاه قدس در بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۱۳۹۸ به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکای غاصب و با پهپادهای این کشور ترور شد و به شهادت رسید؛ مردم هرسال در این هفته با سفر به کرمان ضمن عزاداری و گرامیداشت این روز به زیارت مزار شهید سلیمانی نیز نائل می شوند.

به واسطه مزار شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان، این محل به صورت شبانه روزی میزبان زائران مختلف است.