تهران- ایرنا- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مردم صربستان در برابر تلاش‌های غرب برای ایجاد بحران و مداخله در امور داخلی این کشور مقاومت کرده و با آن مقابله خواهند کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، زاخارووا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، گفت: شاهد هستیم که پروژه مداخله غرب در امور داخلی صربستان دارای مولفه‌هایی بسیار جدی و یک مصیبت بسیار بزرگ است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه من به مردم صربستان ایمان دارم، تاکید کرد: صرف‌نظر از هر سناریویی که غرب برای مداخله در امور داخلی و ایجاد بحران در این کشور به کار گیرد، مردم صربستان راهی برای مقابله و مقاومت در برابر آنها پیدا خواهند کرد.

زاخارووا همچنین با تاکید براینکه صربستان تا به حال نیز راهی طولانی را در مسیر مقابله با دخالت‌های غرب طی کرده است، افزود: صرب‌ها تاریخ خود را می‌دانند و برخلاف اوکراین هرگز آن را رها نکرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه مردم صربستان به همه کسانی که برای شکوفایی کشور خودشان نه فقط صادقانه تلاش کرده‌اند بلکه حتی جان خود را در این راه چه در قرن بیستم و چه پیش از آن فدا کرده‌اند احترام می‌گذارند، تاکید کرد: همین موضوع، به آنها در مقابل توطئه‌های غرب مصونیتی ریشه‌دار بخشیده است که غربی‌ها نمی‌توانند به سادگی این مصونیت ریشه‌دار را از بین ببرند.

به گزارش ایرنا، الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان پیشتر در یک سخنرانی گفت که تلاش برای یورش به ساختمان شهرداری بلگراد توسط حامیان اپوزیسیون طرفدار غرب توسط نیروهای خارجی انجام شده و هدف آن تضعیف حاکمیت این کشور منطقه بالکان است.

ووچیچ پیش از آن هم تاکید کرده بود که اعتراض ها و اظهارات تحریک آمیز مخالفان هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت زیرا قدرت تنها از طریق انتخابات دست به دست می‌شود.

حزب حاکم «ترقیخواه صربستان» طرفدار رئیس جمهور در انتخابات پارلمانی هفته گذشته ۴۶.۷۲ درصد آرا را کسب کرد، اما مخالفان، ووچیچ را به تاثیرگذاری در انتخابات متهم کرده و می‌گویند که تخلفاتی در رای‌گیری رخ داده است.

در این انتخابات، ائتلاف چپ میانه صربستان علیه خشونت با کسب ۲۳.۵۶ درصد آرا و حزب سوسیالیست صربستان با کسب ۶.۵۶ درصد آرا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.